środa, 23 kwietnia 2008

48. Elżbieta Fido-Drużyńska



10 kwietnia 2008 roku odeszła po długiej i ciężkiej chorobie Elżbieta Fido-Drużyńska (1937-2008) - artystka-grafik ze szkoły Jana Marcina Szancera, ilustratorka atlasów przyrodniczych, bajek i przypowiastek dla dzieci. Jej charakterystyczny rysunek jest od razu rozpoznawalny. Miałam to szczęście, że wychowywałam się w latach świetności polskiej szkoły graficznej, nie tylko dla dzieci - Grabiański, Boratyński, Rychlicki, Marczewska, Orłowska-Gabryś, Kopczyńska itd.; można by długo jeszcze wymieniać... Świąteczne kartki pocztowe tych artystów są dla mnie wielkim skarbem ;-) Gdy byłam mała codziennie wieczorem mój tato czytywał mojej siostrze i mi „do poduszki" wierszyki i bajeczki z kolorowymi obrazkami, do których sentyment mam do dziś - wzmagając tym samym moje uwielbienie zajęć rysunku :-) Kolekcjonuję i szanuję książeczki z lat 60-tych i 70-tych, pocztówki, ilustracje z dawno już zapomnianych czasopism. Tęsknię za tymi cudownymi ilustracjami... Nigdy nie uwiódł mnie Disney czy inne komercyjne produkcje ze Stanów Zjednoczonych :-/

Na blogu, który odwiedzam codziennie, a zwanym czarodziejsko Tralaloskop, można poczytać i obejrzeć książeczki z tamtych lat :-)

Brak komentarzy: