piątek, 31 października 2008

132. Halloween

Przypominam, że dziś wieczorkiem losowanie książek z postu nr 130. Można się jeszcze wpisywać, bo póki co utknęłam w pracy i na razie nie zapowiada się na wcześniejsze dotarcie do domku :-/
Ustalając dzień losowania, nie zwróciłam na to uwagi, ale dziś przypada słynne pogańskie święto Halloween [All Hallows Eve - wigilia Wszystkich Świętych]. Święto to ma celtyckie korzenie [Samhain], ale chyba najhuczniej obchodzone jest w Stanach Zjednoczonych - przebieranki, zabawy, chodzenie po domach z koszykami na słodycze itp. Bardzo podobają mi się „wesołe uśmieszki” wycinane w dyniach :-) i te migoczące światełka wewnątrz. Sympatyczna idea!

1 komentarz:

www.bombolada.blox.pl pisze...

Ostatnio dużo się dyskutuje na temat Halloween. Mi idea tego dnia podoba się o tyle, o ile nie zapomina się o naszej, polskiej związanej z 1 listopada. Myślę, że Halloween nie wyprze naaszych tradycji, ale dziwnie mi się zrobiło, gdy na moje pytanie Jaki święto obchodzimy 1 listopada chłopiec z mojej grupy odrzekł, że Halloween.. Ale samo święto podoba mi się, dla mnie to swoiste oswajanie dzieci i dorosłych ze strachem, ze śmiercią, więc nic złego w tym nie widzę!