środa, 3 grudnia 2008

154. Dom nad jeziorem

Na fotografii dom nad jeziorem pomysłu Nathana Crowleya z filmu o takim właśnie tytule. Zdjęcia: Peter Sorel. Produkcja filmu [oraz właściciel zdjęcia, które tu wklejam]: Warner Bros. Picture oraz Vilage Roadshow Picture © 2006.

Dom nad jeziorem w reżyserii Alejandro Agresti to taki sobie film… no dobra, powiem wprost ;-) to babski film, romantyczny wyciskacz łez bez sensu i składu niestety itp., ale może się podobać ze względu na głównych aktorów: Sandrę Bullock i Keanu Reevesa [ta para spotkała się już wcześniej na planie przebojowego Speed] oraz cudowną, architektoniczną panoramę miasta Chicago. Choć mnie akurat nie to przyciągnęło do telewizora ;-) To tytułowy dom nad jeziorem… Hmmm… W porządku, przyznam się: jeszcze uśmiech Ebona Moss-Bachrach ;-D Ale wracając do tego przepięknego domu ze szkła i stali… Dom został zaprojektowany i ekspresowo [projekt i dokumentacja: 2 tygodnie; konstrukcja: 4 dni] wybudowany nad Maple Lake koło Chicago specjalnie na potrzeby tego filmu. Zaraz po skończonych zdjęciach dom został rozebrany. Nie był funkcjonalny, tzn. nie podciągnięto elektryki itp. przydatnych w życiu codziennym „drobiazgów”, to tylko konstrukcja, ale jaka piękna! Przy projekcie pracowało też studio architektoniczne McDonough Association oraz Troy Osman, koordynator prac budowlanych. Projekt zdobył nagrodę Merit ze Structural Engineers Association w Illinois. Niesamowity, prawda?

PS1. zostałam wyróżniona przez festoon plakietką „I love Your blog”. Na razie muszę ochłonąć z wrażenia ;-) Odpowiem na pewno, ale za małą chwilkę... No i dziękuję!!!
PS2. Globalistka przyszpiliła mi drugą plakietkę ;-) - dziękuję! - dlatego następny post za momencik...

3 komentarze:

decomarta pisze...

Paczka dotarła! Dziecko szczęśliwe! Kocha płyty wszelkiej maści, także zestaw trafiony w dziesiątkę. A jakie było moje zdziwienie, gdy odkryłam, że i dla mnie coś tak jest! Jeju! Dziękuję za prezent! JA tak kocham książki :))) Uśmiech milion od samego rana :)))
Dziękuję! Dziękuję! Dziękuję!
(Prepraszam za dużą ilość wykrzykników).

globalistka pisze...

To jeden z moich ulubionych filmów, ciekawa historia, fajni aktorzy. Zapraszam do mnie - czeka niespodzianka. Pozdrawiam

Lilithin pisze...

Bardzo ciekawy domek :) Miło byłoby zamieszkać dosłownie nad jeziorem, pod warunkiem, że w okolicy nie byłoby ciekawskich sąsiadów ;)