sobota, 11 kwietnia 2009

216. Rankin i jego świat

Na fotografii © Rankina piękna Asia Argento

Czasem, gdy oglądam jakiś album, zanurzam się w nim tak bardzo, że zapominam o otaczającym mnie świecie :-D Uwielbiam piękne fotografie! Tak jest m.in. z twórczością Rankina. To niezwykle utalentowany fotograf [ale nie tylko na potrzeby reklamy, bo zarówno mody, jak i znanych osobistości – unikam słowa celebrites, bo go nie cierpię ;-) – aż po kampanie charytatywne, chociażby dla takich organizacji jak Amnesty International czy Oxfam], i filmowiec [teledysk Nelly i Timbalanda; ale przede wszystkim polecam świetny wizualnie film The Lives of the Saints z 2006 roku, nakręcony z dokumentalistą Chrisem Cottamem]. Wchodząc na jego stronę domową w necie, trzeba się uszykować na kilka godzin nieustannego zachwytu i zadziwienia. Ulubioną modelką i muzą Rankina jest Finka – Madeleine Tuuli Shipster [jej zdjęcie zdobi okładkę najnowszej powieści o Bondzie – Devil May Care autorstwa Sebastiana Faulksa]. I nawet Madonna z kampanii domu mody H&M na jego zdjęciach nie wygląda tak obrzydliwie, jak ja ją na co dzień widzę ;-D

Na zilustrowanie posta wybrałam jedno zdjęcie Rankina - Asia Argento, włoska aktorka, również reżyser, jedna z tych niewielu intrygujących, tajemniczych kobiet, które zawsze przyciągną mnie do kina, córka kontrowersyjnego włoskiego reżysera Dario Argento.

3 komentarze:

athina pisze...

Będę tu, jeśli pozwolisz, częstszym gościem. Tematyka Twojego bloga jest mi bliska:))))

Wesołych Świąt:)

holka polka pisze...

widziałam Transylwanię z Asią- film, który zapada w pamięć i jej osobowość rzeczywiście wysuwała się na pierwszy plan. Wesołych świąt poza tym :)

joanna pisze...

...mmm, piękne fotografie :) Mogę patrzeć godzinami...

Świeta trwają, więc spóźnione ale bardzo serdeczne życzenia spokoju i wypoczynku, uśmiechów i radości, wytchnienia i zatrzymania...

Pozdrawiam