czwartek, 16 kwietnia 2009

217. Ratujmy pustułki :-)

Pozwolę sobie dziś na małą reklamę. Mam po prostu nadzieję, że wam też się spodoba idea wspierania i ochrony przyrody, a konkretnie... ratowanie pustułek :-) Ostatnio dużo pisałam o ptakach, przygodach z nimi związanych oraz o wiosennych trelach [nawet niewprawne ucho ;-) usłyszy ich ranny świergot]. Ewarub zaproponowała kupno płytki z nagranymi głosami ptaków [dziękuję za podsunięcie linka :-) super!], dzięki czemu umiałabym wreszcie rozpoznać śpiew poszczególnych gatunków :-) Płytki zamówiłam, dotrą do mnie pewnie jeszcze w tym tygodniu. Ale... jak to ja, zaczęłam buszować w necie i znalazłam to...

Kup płytę – pomóż nadnoteckim pustułkom! Nadnoteckie Koło Polskiego Towarzystwa Ochrony Przyrody „Salamandra” wydało płytę CD z głosami ptaków. Całkowity dochód z jej sprzedaży przeznaczony zostanie na ochronę pustułki w dolinie Noteci. Liczba egzemplarzy CD jest ograniczona! Płyta zawiera nagrania 30 gatunków ptaków dokonanych w dolinie Noteci wiosną 2008 roku przez członka Koła - Jakuba Glapana. W większości to ptaki, które możemy bez problemu spotkać w swoim najbliższym otoczeniu, w całym kraju. Płyta z głosami ptaków to doskonały prezent dla każdego miłośnika przyrody!

Koszt płyty w tekturowym opakowaniu jest naprawdę niewielki [zainteresowani mogą ją obejrzeć dokładnie i zamówić TU albo - jak kto woli - na allegro (linki są u dołu strony „Salamandry”)], a ile radości, no i satysfakcji, gdy potrafi się wreszcie nazwać śpiewającego ptaszka! :-) Ja już swoją płytkę mam - właśnie słucham :-) - i ślę ciepłe podziękowania do Koła PTOP!

PS. zapewniam, że umieszczam link do sklepiku PTOP całkowicie bezinteresownie! Nie jestem członkiem klubu „Salamandra", ani żadnej innej organizacji z nią związanych.

3 komentarze:

ewarub pisze...

Miło mi, że mogłam pomóc :-))
W takim razie podsunę Ci jeszcze jeden link:
mms://tv.eenet.ee/kakk

To kamerka w gnieździe puszczyka (w Estonii), już są młode (4 pisklaczki). Kamerka pokazuje obraz w podczerwieni i patrzymy na ptaszki z góry. Miłego podglądania ;-))

joanna pisze...

Dzięki za bardzo pozytywny post :))
Nic na mnie tak dobrze nie działa, jak konkretne informacje, że są ludzie którzy walczą o przyrodę...
To ogromne polskie dobro, o które mało kto dba i docenia :( 'bo przecież ludzie są ważniejsi, niż żabki czy ptaszki' jak powiedział pewien mieszkaniec Augustowa

I coś z ostatniej chwili: jesteśmy z Bankisiem na spacerku i widzimy sąsiadkę stojącą z zadardą głową pod urodziwym osiedlowym świerkiem. Wśród gęstych gałęzi wyraźnie szamocze się gołąb...Pani sugeruje, aby wezwac straż miejską, która go stamtąd zdejmie, bo pewnie ptak ma złamane skrzydło i zaplątał się. Ja rozglądam się za dozorcą (ma drabinę), ale również przygladam się uważniej temu, co tam się dzieje w górze... I mam dziwne wrażenie, że gołąb nie jest sam ;) Oczywiście! Wyraźnie przeszkadzałyśmy w miłosnych uniesieniach parce, ktora wkrótce wyfrunęła stamtąd :))
Ale bardzo ucieszyłam się postawą miłej pani, której los ptaków nie jest obojętny, nawet jeśli są to 'tylko' gołębie

Przepraszam, że taaaaak się rozpisałam :)
Płytka z glosami ptaków już zamówiona :)

Dominika N. Zurawska pisze...

Jeśli chodzi o płytę to jest to bardzo ciekawa propozycja :)
A jeśli chodzi o gołębie to jestem przerażona nienawiścią ludzi do tych ptaków :"(