niedziela, 10 maja 2009

227. Szwecja weekendowo

Trzy dni w Szwecji :-) To jak marzenie, prawda? Na dodatek się spełniło! :-D I tylko szkoda, że byłam tak krótko...
Na fotkach dzień drugi, piątek 08 maja br.: hotelik SKEBO HERRGÅRD w miejscowości Skebobruk [ok. 85 kilometrów od Sztokholmu w kierunku północnym, lekko na wschód] - wczesny ranek, bardzo ostre słoneczko [stąd ta poświata na zdjęciach], widok od strony wjazdu [słup z szyldem] oraz od strony parku i z pokoju, w którym spałam [okno wychodziło na parkowe ścieżki, w oddali jezioro]. Na zdjęciach od strony parku po prawej stronie głównego budynku widać niski kwadratowy budyneczek pomalowany na żółto - to tzw. Kavaljern, w którym pokoje noszą imiona znanych postaci [zresztą jak w całym kompleksie] - np. nr 37, gdzie spałam, to pokój pisarza Lasse Strömstedta. Hotelik słynie z własnej farmy, skąd pochodzi większość produktów, z których przygotowywane są posiłki [mięsa, warzywa, jajka i mleko itd.]. Tutejsi kucharze potrafią wyczarować naprawdę fantastycznie smakujące i absolutnie perfekcyjnie wyglądające bajeczne posiłki [pierwszy raz w życiu jadłam kawior :-) podany na podgrzanych porach z orzechami i śmietaną... mmm... cudo!].

8 komentarzy:

holka polka pisze...

cudne miejsce, które zaprezentowałaś na zdjęciach. spędzić nawet trzy dni w takim miejscu, to spełnienie marzeń:) pozdrawiam

katje pisze...

Świetny wypad! A zdjęcia takie lekkie i świeże, poranne...
Pozdrawiam
Kasia

joanna pisze...

Mmmmniam :))
Smakowity ten wyjazd ;)) Ale myślę , że rownież bogaty w wrażenia duchowe...
Ja spędziłam tylko 2 dni w Karlskronie, ale przywiozłam całą mase wrażeń, bo był to mój pierwszy kontakt ze Skandynawią :)

Pozdrawiam gorąco

Annie pisze...

Nie dość, że miejsce prześliczne to i dostarczające niezapomnianych wrażeń literacko-kulinarnych. Czegóż od życia chcieć więcej? :) Zazdraszczam :D

hundredacrewood pisze...

Szwecji zazdroszcze :)
Pomysl hotelu z nazwanymi pokojami bardzo mi sie podoba. Generalniemusze powiedziec, ze Szwedzi potrafia promowac swoja kulture jak malo kto.

AgnieszkaMD pisze...

a jednak marzenia się spełniają, super :)

Anna pisze...

Tak, Szwecja jest przepiękna - spokojna, czysta, dostatnia i malownicza. Też tam byłam. A Szwedzi to ludzie z polotem, z wyobraźnią - wystarczy poczytać ich książki.

Ania pisze...

Dawno mnie tu nie było... I wracam z ogromną przyjemnością :)