niedziela, 22 listopada 2009

295. Konkurs nr 19


Ponieważ listopad to najsmutniejszy, najbardziej ponury miesiąc roku, oraz ponieważ znów się zagapiłam – a miesiąc zbliża się ku końcowi :-) mam dla Was duuużo książek w kolejnych, równolegle trwających dwóch konkursach :-D A to przede wszystkim dlatego, żeby poprawić humorki jak największej liczbie chętnych Czytelników!

Dziś ogłaszam pierwszy konkurs [jutro zapowiem drugi]... Zgodnie z obietnicą sprzed miesiąca w listopadowym konkursie nr 19 do wygrania będzie książka z krótką formą z dorobku niezwykle cenionego amerykańskiego... aktora ;-) Bez obawy! Uspokajam: to mimo wszystko, a nawet przede wszystkim!, wybitny dramaturg i scenarzysta! :-D

Samuel Shepard Rogers, znany bardziej jako Sam Shepard, urodził się 5 listopada 1943 roku w Fort Sheridan w stanie Illinois w Stanach Zjednoczonych. To ceniony dramaturg, wielokrotnie nagradzany scenarzysta i wspaniały aktor teatralny oraz filmowy. Jest laureatem Nagrody Pulitzera za sztukę Buried Child z 1979 roku [niestety w Polsce nieznana]. Najbardziej popularne filmy według jego scenariusza to: Zabriskie Point w reżyserii Michelangelo Antonioniego z 1970 roku, Paryż, Teksas [rewelacyjny!] w reżyserii Wima Wendersa z 1984 roku czy Simpatico w reżyserii Matthew Warchusa z 1999 roku. Jako aktora pamiętać możemy go z ról w filmach Na rozkaz serca, Raport Pelikana, Stalowe magnolie, czy Helikopter w ogniu [jak widać nie stroni od komercji ;-) ale z czegoś trzeba płacić rachunki, prawda?]. Prywatnie związany jest z wybitną, przepiękną aktorką Jessiką Lange.

W Polsce ukazał się tylko jeden zbiór opowiadań Sama Sheparda i... niestety zaginął pośród miliona innych książek. Tak jakby nikt nie wierzył, że aktor potrafi pisać :-/ A zapewniam, że jeśli ktoś ceni amerykańską literaturę tych najwyższych lotów, zwaną szumnie „klasyką” [choć co to za klasyka, jeśli ma „tylko” jakieś 250 lat? ;-D ] jak choćby Faulkner czy Steinbeck, Bellow czy Capote, to i Sheparda polubi! Być może porównuję na wyrost, ale w Ameryce nazwisko Sheparda często pojawia się właśnie w ich towarzystwie.

A zatem! W konkursie nr 19 do wylosowania są trzy egzemplarze:

---> Wielki sen o niebie Sama Sheparda z wydawnictwa PIW 2004

Do boju! Od dziś do piątku proszę o wpisywanie się w komentarze pod tym postem. Losowanie tradycyjnie w sobotę. Życzę wszystkim szczęścia!!!

= = =

A dla tych, którzy w listopadowe wieczory wolą raczej poczuć dreszczyk emocji, a nawet się nieco bać...

68 komentarzy:

Obsesja Kasiulka pisze...

To ja bardzo chętnie wezmę udział!!!

Latarnik pisze...

Pierwszy jestem?? Może pierwszy raz wygram :)Zapoczątkowywuję kolejkę...

Lilithin pisze...

Ja też się zgłaszam :)

moni pisze...

Uśmiecham się do Ciebie i zgłaszam swój udział :)

ewarub pisze...

Jessica Lange to młodzieńcza miłość mojego męża ;-)) Nie może mnie więc zabraknąć. A i ten kryminał kusi...

ktrya pisze...

To ja spróbuję wygrać :P

Enthia pisze...

A może mi się uda?

dorota pisze...

Może tym razem uda mi się wygrać :)

nayanka pisze...

Ja chcę, ja chcę :)

Rybiooka pisze...

Staję i ja ;)
Listopad nie jest taki zły, przynajmniej ostatnie dni są łaskawe.Pamiętam Twoje październikowe (?) zdjęcia ze szronem i czekam na taka aurę....

minimysz pisze...

To może ja również ustawię się w kolejce.

Caitri pisze...

Zgłaszam się :D

aagaa pisze...

Oj chciałabym wygrać!
Pozdrawiam

skrzatka pisze...

Ja też!

Mój świat i hafty pisze...

Lubię książki, może się uda, a potem chętnie pożyczę do poczytania:)

net.a.a pisze...

I ja proszę o wpisanie na listę kolejkową :)

Himilika pisze...

Zgłaszam się i ja ^^. A nuż będę miała spóźniony prezent :).

Claudette pisze...

Szczęście mi już dopisało w tym tygodniu, a ponieważ należy kuć żelazo póki gorące to zdecydowanie zgłaszam się :)

pasiakowa pisze...

Huhu.. te dreszczyki na końcu brzmią bardzo ciekawie - zapewne to jakaś propozycja na jutro ;)

Tymczasem staję w ogonku, bo ciekawa jestem, cóż to się skrywa za tą okładką z płotkiem i łąką :)

Balianna pisze...

Ojej ile chętnych!
Ja również bardzo chetnie się zgłoszę.

Medola.blogspot.com

hundredacrewood pisze...

ustawiam sie w kolejce :)

Iza Jankowska pisze...

Książkę bardzo chętnie przygarnę bo lubię czytać, nie tylko w listopadzie.A poza tym Sam S. zawsze mi się szalenie podobał jako mężczyzna.pozdrawiam czytających ,nie tylko blogi.

Elenoir pisze...

Czytałam 3 książki Steinbecka, 2 Bellowa i 1 Faulknera (Capote'a jeszcze, o wstydzie!, żadnej), więc i z prozą pana Sheparda chętnie bym się bliżej zapoznała:)

Zula pisze...

Ustawiam się w kolejce :)

książkowyazyl pisze...

wpisuję się do kolejki, może teraz szczęście dopisze :)

kilargis pisze...

Zgłaszam się:)

Anna pisze...

Zgłaszam się!

Kardamonowa pisze...

Dopisuję się do oczekujących w kolejce ;)

Bewix - Bea pisze...

wspominala, ze konkursu nie odpuszcze :-) i jeszcze ja!

miodo_oka pisze...

Ja też się zgłaszam :o)

Mariola pisze...

Ja też poproszę Mariola

Malineczka74 pisze...

Zgłaszam się i ja

mordka pisze...

To i ja wezmę udział :)

Monika pisze...

I ja:) Miłego dnia!

Kasmatka pisze...

I ja się zgłaszam:) Może tym razem los się do mnie uśmiechnie?:)

ALFA pisze...

Witam i zgłaszam się do konkursu!

brzydula pisze...

Zgłaszam się i ja :)

Agutka05 pisze...

Zgłaszam się, może szczęście dopisze :) agutka05.blogspot.com

barbaratoja pisze...

Chętnie poczytam np kryminał ;-)))
Zgłaszam się do losowania
brbaratoja.blog.onet.pl/

Dominika pisze...

Hm. To może ja się skuszę? :)

Motylek pisze...

Chętnie przeczytam - bardzo chętnie!

Motylek

Maniaczytania pisze...

Zgłaszam się - bardzo lubię tego aktora, więc poznam go chętnie od innej strony :)

Anek73 pisze...

Chętnie wezmę udział :) Notkę już zamieściłam...

http://anek73.blox.pl

beatus pisze...

ooooptymistą byyyyyyć :)))

Dominik pisze...

Zgłaszam swój udział :)

Gwiazdka pisze...

To i na ten konkursik się zapisze :) bo czytać lubię...

Pandora pisze...

staję w kolejce, kiedyś trafi na mnie :)

nasza.zuzia pisze...

kto wie, może tym razem szczęście mi dopisze ..

Pozdrawiam

clevera pisze...

Ja również zgłaszam chęć.:)

orchidea pisze...

ech tym razem na pewno wygram :)

zaczytana pisze...

zapisuję się ;)

AgnieszkaMD pisze...

jak zawsze kusisz dobrymi książkami :), chętnie się dopiszę do listy :)

Dorota pisze...

ja jak zawsze chętnie się zgłaszam :-)pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na losowanie :)

Sirocco pisze...

Tutaj też stanę ;)

ona_i_ja pisze...

Może kiedyś mi się uda , ustawiam się i tu :)

http://www.radosnyczas.blox.l

Aspartate pisze...

też się dopisuję :)

Ivonna pisze...

Poszczęściło mi się ostatnio to prawda. Ale czytać bardzo lubię i nikt nie powiedział,że nie można próbować ponownie, więc ustawiam się w kolejce.

cranberry pisze...

Ja też się dołączam:)

www.cranberry-crafts.blogspot.com

nienasycenie pisze...

Zapisuję się, kocham książki!

Anna

http://fabryka-spokoju.bloog.pl/

ada pisze...

Zgłaszam się.

kimura pisze...

I tu równiez sprobuje szczescia:)

reala pisze...

A tutaj jestem 62, super. Zapisuję się z ochotą :)

Radosław pisze...

Jestem na tak :)

Vampire_Slayer pisze...

Z przyjemnością zgłaszam się ;)

Myśli krzyżykiem pisane pisze...

i ja, ja, ja

Alegria pisze...

Ustawiam się w kolejce.

Piuma pisze...

Zgłaszam się. Pozdrawiam :)

Olenkaja pisze...

I j abym z chęcią przeczytała :)