sobota, 2 stycznia 2010

327. Konkurs nr 22


© cover by James Porto
Wydawnictwo Otwarte, Kraków 2010

To pierwszy wpis w 2010 roku, zatem życzę wszystkim... SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU! :-D I, na dobry początek, musi być... konkurs, oczywiście! ;-) Ale zanim przejdziemy do szczegółów konkursu nr 22, trochę Wam opowiem o książce, którą będzie można zdobyć.

Było mi bardzo miło, gdy pod koniec listopada Wydawnictwo Otwarte z Krakowa zaprosiło mnie do zrecenzowania książki, która swą premierę będzie miała 13 stycznia. W grudniu dotarł do mnie egzemplarz przedkorekcyjny debiutanckiej powieści Becki Fitzpatrick pt. Szeptem [Hush, Hush – Simon & Schuster 2009 – „supernatural teen love story”, jak zachwala oryginalny wydawca ;-D ], w który z ciekawością się zagłębiłam.

Szeptem to powieść, którą czyta się naprawdę błyskiem :-) Dobrze przetłumaczona przez Pawła Łopatkę [w jednym z konkursów proponowałam Wam Nocnego słuchacza – to ten sam tłumacz, ale inne wydawnictwo – WL], wartko płynąca, nieźle zakręcona akcja. Właściwie to trudno mi powiedzieć, dla kogo jest to lektura [YA, do której zalicza się też Becca Fitzpatrick czy Stephenie Meyers, sugeruje, że między 14 a 21 lat], bo na młodzież młodszą [fanów Harry’ego Pottera na przykład] to nie bardzo – za dużo erotyki i przemocy, nawet morderstwo!, a na młodzież starszą – moim zdaniem zbyt infantylnie. Ale, co ja tam wiem? ;-) Nie załapałam się na „Zmierzcho-modę”, ani nie jestem fanką seriali typu Czysta krew, zatem nie wiem, co tak naprawdę czyta i ogląda dzisiejsza młodzież ;-D Mam tylko pewność, że wie wiele więcej, niż nam, dinozaurom, się śni ;-D

Z notki Wydawnictwa:
„Czasem zdarza się miłość nie z tego świata. Naprawdę nie z tego świata...
Patch jest tajemniczy i zabójczo przystojny. Nic dziwnego, że szesnastoletnia Nora uległa jego urokowi. Niemal natychmiast w jej życiu zaczęły dziać się rzeczy, których nie da się wytłumaczyć. Chyba że...
Chyba że ktoś wie, iż oto znalazł się w samym środku bitwy, którą od wieków toczą Upadli z Nieśmiertelnymi. O twoje życie.
Ale cicho sza... Są tajemnice, o których mówi się tylko szeptem”.

Upadłe anioły, gwarna szkoła i „problemy” zwykłych nastolatków [ach! te buzujące hormony ;-D ], niebezpieczne dzielnice pełne spelunek, niewyjaśnione zjawiska, nocne mgły spowijające tajemnicze domy... To wszystko, i wiele więcej naturalnie, znajdziecie w powieści Szeptem, która szybko znalazła się na liście bestsellerów „The New York Times”, a okładka [polskie wydanie ma tę samą co oryginalne, angielskie] jest nominowana w kilku kategoriach do nagrody Urban Fantasy Cover Art Awards za rok 2009 [twórca, James Porto, jest uznanym fotografem i mistrzem Photoshopa. Tu – KLIK – o inspiracji i Becki, i Jamesa na ilustrację z okładki]. Sądzę, że książka ma duże szanse stać się bestsellerem i u nas, w Polsce. Polecam, ku niewymagającej lekkiej rozrywce :-)

= = = = = = = = = = =

I... czas na konkurs nr 22 :-) Dla jednej osoby będę miała pachnącą świeżym drukiem książkę Szeptem. Sponsorem jest Wydawnictwo Otwarte. Od siebie dla szczęśliwego zwycięzcy dołączę mały stempelkowy upominek. Zapraszam do wpisywania się w komentarze. Losowanie 13 stycznia, w dzień premiery powieści! :-)

116 komentarzy:

Rybiooka pisze...

Zaintrygowałaś mnie tymi upadłymi aniołami......może troszkę za dużo mam lat na te książkę? hmm jeśli można mieć za dużo lat na jakąkolwiek książkę?

orchidea pisze...

z wielką przyjemnością zgłaszam się do konkursu

alizee pisze...

I ja się zapiszę, brzmi bardzo ciekawie :)

Pozdrawiam noworocznie

bajka_bk pisze...

Intrygujace... z wielka przyjemnoscia zglaszam sie do konkursu :)
Pozdrawiam
Barbara

mazionta pisze...

Mnie tez zaciekawiło- zapisuję się! Pozdrawiam

pszczola pisze...

zgłaszam się zatem i ja :)))

Kamila pisze...

Zapowiada się ciekawie.
Zgłaszam się do konkursu

katja pisze...

liczę na szczęśliwy los z Nowym Rokiem! i życzę wszystkiego najwspanialszego!

ktrya pisze...

To tu się też dopisze :)

kalioppe pisze...

ja też się piszę, mieszczę się nawet w zalecanej grupie wiekowej ;)
wszystkiego dobrego w nowym roku :)

milqin pisze...

brzmi niesamowicie ciekawie :)
A okladka ksiazki rewelacja!

Anna pisze...

Zgłaszam się!

Zielona pisze...

Hmm... myślę, że to może być coś dla mnie :)

Mariola pisze...

Zgłaszam się do konkursu. Mariola G.

Zula pisze...

Ja również się zgłaszam :)

Anek73 pisze...

Chętnie wezmę udział :)

http://anek73.blox.pl

Pandora pisze...

Ja też tradycyjnie się zgłaszam.

Radosław pisze...

Takiej okazji nie można przepuścić :)
Zgłaszam się i ja :)

Elenoir pisze...

Ja też się nie załapałam na zmierzcho-modę, więc może uda mi się na "Szeptem"? Zgłaszam się i ja:)

shiraja pisze...

Na początku wszystkiego dobrego w Nowym Roku!!!! Książka w moim klimacie, więc zgłaszam się do zabawy jak najbardziej :)
Pozdrawiam ieplutko

http://shiraja.blogspot.com/

Piuma pisze...

Zgłaszam się do konkursu.

książkowyazyl pisze...

ja również się zapisuje, chyba ta pozycja będzie bardzo interesująca

miauka vel florist pisze...

jako pożeraczka książek, której na obczyźńie brakuje lektur, zgłaszam się do konkursu :)
Szczęśłiwego i pięknego nowego roku!

jagnieszka pisze...

oj, to ja też się ustawiam:)

Florentyna pisze...

Głowę bym dała, że się w kolejce taj już ustawiłam... Gdzie jestem:-(
Baaardzo ciekawam książki.
Wpiszę się zatem jeszcze raz...
Pozdrawiam noworocznie.

Maniaczytania pisze...

No to i ja się zapisuję :)
Pozdrawiam noworocznie!

aagaa pisze...

Staję w kolejeczce!Może tym razem się uda?
Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!
Pozdrawiam

Gonia pisze...

Czy ja też mogę? To poproszę ;-)

Hafija pisze...

Coś mam dziś problem z bloggerem :(

W każdym razie zapisuję się do konkursu :D

Caitri pisze...

Zgłaszam się! :D

Juunka pisze...

Mmm, zapowiada się bardzo ciekawie - i nawet jeśli nie uda mi się wygrać, to kupię ją na pewno ;)

Safrin pisze...

Ksiazka zapowiada się interesujaco! wiec i ja staje w szranki z losem o to kto ja zdobedzie :)

agabratz pisze...

A ja nie wiem, czy za młoda, czy za stara jestem..jak przeczytam-to sie określę. A tymczasem zapisuję się...

Nessa pisze...

z chęcią się zapiszę ;)

Carmen pisze...

Brzmi interesująco :)
Piszę się :)

jewa pisze...

Ja też bardzo chętnie wezmę udział

http://jaewka.blogspot.com/

brzydula pisze...

Ja do ciut starszej młodzieży się zaliczam, ale w towarzystwie i młodsza się znajdzie ;) Chętnie wezmę udział w losowaniu.
Pozdrawiam!
http://brzydula13.blogspot.com

nayanka pisze...

I ja oczywiście się zapisuję :)

AniaZosia pisze...

jakże bym mogła odpuścić sobie Twój konkurs ;D

Sirocco pisze...

Ja również chętnie przeczytam :)

barbaratoja pisze...

Z przyjemnością się zgłaszam!
http://brbaratoja.blog.onet.pl/

myszszeczkunia pisze...

Chętnie przygarnę:)

http://myszszeczkunia.blox.pl/html

Miss Jacobs pisze...

Jak wszyscy to wszyscy :).
Ja również chętnie przygarnę.

Himilika pisze...

Także się zgłaszam :).

Monique pisze...

Mnie tez proszę wciągnąć na listę :)

Tweety pisze...

Może tym razem się uda?
Zgłaszam się. :)

Ewik21 pisze...

może i ja sie zgłoszę ???

anetakam0 pisze...

Czy miejsce dla "mola książkowego na odwyku" znajdzie się
oj tak dawno nic dobrego nie czytałam, a chętnie odpocznę od literatury marki WSiP (Matematyka wokół nas klasa IV, Matematyka wokół nas klasa V itp
Pozdrawiam anetakam0 z blogu: http://anetakam0.blox.pl/html

ps. nawet jak nie wygram książki to znalazłam ciekawy blog i mnóstwo do czytania

Dorota pisze...

Jak zawsze staję w kolejce z nadzieją na wygraną :)

Golden Studio pisze...

Ja też się zgłaszam.
Wszystkiego najlepszego
w Nowym Roku!
Pozdrawiam
Marta

Aspartate pisze...

zgłaszam się z chęcią :)

milenka pisze...

Także bardzo chętnie wezmę udział :)

Pozdrawiam serdecznie

http://milenkahaft.blogspot.com/

Anna, czyli Krulik pisze...

Zapowiada się ciekawe - więc ja też się zgłaszam!

ewa pisze...

pierwszy raz się zgłaszam ale mam nadzieję że uda mi się wygrać
http://wwwewkaka19.blox.pl

Jagoda pisze...

I ja się zgłaszam, chętnie przeczytam :)

madzia pisze...

Ciekawie się zapowiada... i ja się dołączam do konkursu.

Pozdrawiam

Claudette pisze...

To i ja się zgłaszam. Trzeba nieco pomóc szczęściu ;)

miodo_oka pisze...

Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!
Do konkursu zgłaszam się z chęcią :)
Pozdrawiam ...

Molly pisze...

to mnie... zaciekawiło ^^ liczę, że się uda ;)) pozdrawiam :)

www.mollownia.blogspot.com

Dorota pisze...

To i ja się w tej długaśnej kolejce ustawię, może.....

Bo pisze...

a co tam moze tym razem sie uda
pozdrawiam

aeljot pisze...

Warto probować więc próbuje i ja :)

a pisze...

Wszystkim w nowym 2010 Roku życzę dużo, dużo czasu na czytanie wspaniałych książek.

"kto nie gra - nie wygra" Niech i ja więc zagram - wpisując się na listę konkursową.

http://akinoria.wordpress.com/

kisieltruskawkowy pisze...

Opisałaś ją tak nieziemsko, że musze się zgłosić :)

fabryka-spokoju pisze...

Mnie również zaintrygował opis książki, więc nie mogę nie stanąć w kolejce! A przy okazji życzę wszystkiego dobrego w nowym roku!
Anna

Marzena pisze...

Nie będe sobą jeśli nie skorzystam z takiej okazji.Książki uwielbiam :)Oczywiscie dla Ciebie też wszystkiego dobrego w Nowym Roku

Kasmatka pisze...

I mnie nie może zabraknąć na liście:):):) Pozdrawiam serdecznie!:)

Edzia pisze...

Oczywiście przystępuję do konkursu - po raz pierwszy o książeczkę - super:) pozdrawiam

AgnieszkaMD pisze...

widzę, że książka jest z gatunku, który bardzo lubię, mam nadzieję, że, to ja będę tą szczęściarą. Książka zaintrygowała mnie na tyle, że muszę ją mieć :). I jeśli nie wygram :(, to uszczuplę swój portfel ...

brydzia pisze...

Intrygujące ! dlatego i ja zgłaszam się do konkursu.
Pozdrawiam :)

Kica pisze...

także ustawiam się w kolejce :) i pozdrawiam serdecznie:)

Bewix - Bea pisze...

i ja jak zawsze staje do kolejki

izary pisze...

grzech nie spróbowac, chociaz szanse chyba znikome....ale moze moje szczescie zagubione w ubiegłym roku znów mnie odnajdzie? kto wie...
A Tobie na cały rok wielu ciekawych lektur, udanych recenzji i zwykłej-niezwykłej przyjazni

ALFA pisze...

Zgłaszam się do konkursu i pozdrawiam serdecznie!

Aśka pisze...

Ja rowniez zapisuje sie w kolejeczke!!

Pozdarwiam noworocznie
Aska
http://acha23.blogspot.com/

zlapinska pisze...

ojaciękręcę :))
zgłaszam się chętnie :)
myosthis.wordpress.com

Agata pisze...

Muszę i ja spróbować swoich sił! :)

bieluska pisze...

uwielbiam ksiązki więc chętnie ustawiam sie w kolejce :-)

pozdrawiam

ona_i_ja pisze...

Uwielbiam książki i liczę na powtórny uśmiech szczęscia i ustawiam się w kolejce u Ciebie :)

I w nowym roku wszystkiego NAJLEPSZGO !!!

http://www.radosnyczas.blox.pl

Joasiunia:) pisze...

Oj oj... To i ja staję w kolejce! Ostatnio czytam sagę Zmierzchu,ale jak wygram nie pogardzę książką nie pogardzę:)

ksiazkowo pisze...

Hm... przy tylu komentarzach, to szanse raczej marne, ale spróbuję :D Poproszę na listę ;)

ankhu02 pisze...

przyjemnie zostac zakwalifikowana do mlodziezy :P a Zmierzch calkiem dobrze sie czyta :D

Agnieszka pisze...

Uwielbiam książki :) Zaciągam się na listę. Szczęścia w Nowym Roku :)

... pisze...

z chęcią ustawiam się w kolejce
Kama

Gwiazdka pisze...

Przyłączam się :)

marysza pisze...

tez sie zgłaszam:):)

Agnieszka pisze...

To i ja się zgłaszam :)
Pozdrawiam

Mój świat i hafty pisze...

Z przyjemnością zapisuj się do konkursu:)
Pozdrawiam w Nowym Roku!

Enthia pisze...

Ja się zgłaszam. Książka zapowiada się ciekawie...:)

Joanna pisze...

Oj, tyle zgłoszeń. Warto jednak spróbować, więc staję do losowania i ja. Pozdrawiam serdecznie.

Zeruya pisze...

Zaintrygowałaś :
1. opisem książki - więc jeszcze i ja poproszę o konkursowe uwzględnienie :)
2. opisem swoich ulubionych - Jedwab przecudny, ale do Ulisessa zostałam zniechęcona kiedyś. Może teraz znów spróbuję

literatour2 pisze...

Im więcej, tym lepiej;) i ja proszę o uwzględnienie w losowaniu. Pozdrawiam serdecznie w Nowym Roku!:)

stosmysli pisze...

ja całą sagę zmierzchu także przeczytałam migiem;p
jeżeli chodzi o konkurs to kusisz strasznie:) więc się zapisuję!
Pozdrawiam,
Emilia

www.stosmysli.blox.pl

niebieska pisze...

o matko ale tu tłok , spróbuję się jeszcze wcisnąć :)
pozdrawiam !

mordka pisze...

O rany jaka kolejeczka

martala pisze...

Ustawiam się w kolejce i zapraszam do siebie www.pogodzinach7.blox.pl

Motylek pisze...

Z nadzieją na lekturę - dopisuję się.

M pisze...

To ja też z chęcią zgłosiłbym się do konkursu =]

Edith pisze...

też się zgłaszam :)

agnnes92 pisze...

Ja też bym się chciała zgłosić :)

kimura pisze...

I ja, i ja!!

Ania. pisze...

Z twojej recenzji,ksiazka wydaje sie byc bardzo ciekawa,wiec ustawiam sie w kolejce,by dzielnie o nia walczyc:-).Moze ten nowy rok przyniesie wiecej szcescia takze i w konkursach haha.Pozdrawiam cieplo.Ania.

Kardamonowa pisze...

Wpisuję się i ja ;)

Malgorzata pisze...

z wielką przyjemnością zgłaszam się do konkursu!

zaczytana pisze...

Zapisuję się jak zawsze!

Katarzyna pisze...

Zapowiada się bardzo ciekawie wiec tez się zapisuje:)

Małgorzata pisze...

Przeraża mnie ilość osób zapisanych przede mną i aż nie chcę myśleć ileż ich zapisze się po mnie...Nie poddaję się jednak i staję w szranki z przeznaczeniem, które mam nadzieję, ześle mi ta książkę do mojej biblioteczki,
Zapisuję się i czekam.

http://gosi-pragnienia.blog.onet.pl/

Koszmarek pisze...

Ja również z chęcią się zgłoszę, akurat mój przedział wiekowy :)

klamaja pisze...

I ja się z chęcią zgłaszam :)

klamaja.blox.pl

Emily pisze...

Pragnę tej ksiazki z całej siły. Zgłaszam się :)

Aleksandra og/i Ørjan pisze...

Witam,
ja rowniez chetnie zglaszam sie do konkursu
pozdrawiam serdecznie -
- Aleksandra

joanna.cwalina pisze...

Tematyka jak najbardziej na czasie, Przeczytałam całą Sage Zmierzch S.Meyer, Pamietniki wampirów J.L.Smith nie sądzę żeby to była jakaś fascynacja ale szczerze powiedziawszy to każda kolejna książka/ film o tej tematyce jest strasznie podobny do poprzednych. Ciekawi mnie zatem czy owa NOWOŚĆ Szeptem ucieknie od tematu choć na chwile i da czytelnikowi coś innego, fajnego, odświeżającego.. zatem chciałabym przeczytać i porównać. Zgłaszam się do konkursu. Pozdrawiam

joanna.cwalina pisze...

Tematyka jak najbardziej na czasie, Przeczytałam całą Sage Zmierzch S.Meyer, Pamietniki wampirów J.L.Smith nie sądzę żeby to była jakaś fascynacja ale szczerze powiedziawszy to każda kolejna książka/ film o tej tematyce jest strasznie podobny do poprzednych. Ciekawi mnie zatem czy owa NOWOŚĆ Szeptem ucieknie od tematu choć na chwile i da czytelnikowi coś innego, fajnego, odświeżającego.. zatem chciałabym przeczytać i porównać. Zgłaszam się do konkursu. Pozdrawiam
http://bella767.blip.pl

Marta pisze...

bardzo podoba mi się okładka tej książki
również zgłaszam się do konkursu
pozdrawiam

Angelika pisze...

Również z chęcią się zgłaszam do konkursu :)

nati pisze...

kuszące więc się zgłaszam:) tym bardziej, że pochłonęłam ostatnio wszystko co miałam do czytania na półce