poniedziałek, 26 kwietnia 2010

354. Śniedek



Fotki © moje :-) Olympus E-510 z krótkim kitem.


Wczoraj było tak pięknie za oknem, że zapakowałam aparat foto i – wiedząc, że Botanik jeszcze przez najbliższy tydzień będzie nieczynny [ale już niedługo :-D majówka!!!] – ruszyłam do ogrodu dendrologicznego. I... guzik z pętelką :-/ Ogród w weekendy zamknięty. Jakoś umknęło mojej pamięci, że tylko w okresie letnim ogród jest otwarty przez cały tydzień. Byłam niepocieszona... Po dłuższym spacerku drogami Poznania [wiem, wiem, beznadziejny pomysł – spaliny, hałas itp. itd.], wróciłam do domku i zanurzyłam się w lekturze. Ulisses Joyce’a – książka doskonała :-) nawet nie liczę, ile razy ją pochłaniałam... I tylko nie mówcie, że to ciężka lektura! Wystarczy spróbować, naprawdę nie ma się czego bać! ;-) To wyśmienita intelektualna „rozrywka”!

A na fotce u góry nowy mieszkaniec mojego parapetu: ornithogalum dubium, czyli śniedek wątpliwy w kolorze kremowym w wersji doniczkowej [choć sądzę, że mimo wszystko powinien trafić do jakiegoś ogródka]. Niestety niewiele znalazłam o tej roślince w sieci :-/ Ale ładny jest :-D W słoneczku mocno rozwija kwiatki, wieczorkiem zamyka, i nieustannie delikatnie i pięknie pachnie :-)

6 komentarzy:

Kaś pisze...

piękny kwiat... jestem pod wrażeniem i to zamykanie i otwieranie...

latarnia pisze...

Podzielam zdanie na temat "Ulissesa" :D Choć przyznaję, że pierwszy raz czytałam pod czujnym okiem i ze wsparciem miłośnika Joyce'a - dzięki temu wiele rzeczy mi nie umknęło.
Piękne zdjęcia kwiatów...! U mnie wszystko kwitnie i pachnie, jest cudownie gdy świeci słońce :)

Anna pisze...

Cudny ten kwiat... magiczny :) A Ulisses... jeszcze chyba nie dorosłam ;)

Kamila pisze...

Ornithogalum można często spotkać w kwiaciarni.Bardzo lubię tą roślinkę , bo cięta jest niezwykle trwała ,a drobne kwiatki moga posłużyc jako delikatna ozdoba np.wianuszka komunijnego.

Pozdrawiam serdecznie

Magdalena Adamczewska pisze...

śniętek - zaśniętek, ja na wiosnę jestem śnięta, więc to idealny kwiatek dla mnie... pomijając fakt, że mi wszystkie kwiaty usychają :)
wiosenne pozdrowienie :)

evita_duarte pisze...

Piękny jest. A długo się te kwiaty trzymają?