niedziela, 12 września 2010

391. Urodziny Botanika






Foto © :-) moje [Olympus E-510 z krótkim kitem].

Wczoraj w Botaniku „zagrało” dla mnie światełko. Przeżycie niesamowite, z gatunku tych, które wstrzymują oddech ;-) Zresztą wszystko u góry na zdjęciach - może nie idealnych, ale aż mi się ręce trzęsły z wrażenia ;-) Wczesny ranek, wilgotna rosa, delikatny niby-jesienny chłód i „zimne” słoneczko... Niespotykane!

Dziś też bym pojechała, żądna powtórki, ale Botanik urządza całodniową imprezę pt. „Ogród z Miastem i dla Miasta” - edukacja i zabawa z okazji 85. urodzin :-) co mnie skutecznie odstrasza, bo... zwizualizujcie to sobie: tłumy, wrzeszczące dzieciaki, deptanie trawników i zrywanie roślin [normalnie nóż się w kieszeni otwiera na samą myśl...] itp. itd. ;-D Ale... dla chętnych będą przewodnicy po ogrodzie; wystawy fotografii, m.in. ogłoszenie wyników wakacyjnego konkursu na najpiękniejsze zdjęcie ustrzelone w Botaniku; będą też wystawy grzybów i liści, opowieści o skrzydlatych mieszkańcach ogrodu, wspominki profesorów z historią w tle... i oczywiście możliwość zakupienia roślinek w tunelu hodowlanym na terenie Botanika - co jest nie lada gratką dla miłośników ogrodnictwa, zapewniam - rzadkie, niespotykane w centrach ogrodniczych krzewy i drzewa za symboliczne kwoty. Wiem, bo byłam rok temu ;-) Polecam!

11 komentarzy:

kpkacha pisze...

pięknie światełko zagrało - takie baśniowe ;) życzę zatem powodzenia w konkursie fotograficznym i w upolowaniu ciekawej sadzonki ;)

IVONNA pisze...

Zdjęcia bajeczne! Cudnie uchwyciłaś magiczną chwilę. A na Urodziny Botanika wybrałabym się gdyby było bliżej.
Pozdrawiam serdecznie:)

mozgoczaszka pisze...

bardzo ładne drugie i trzecie zdjęcie, pozdrawiam :-)

pasiakowa pisze...

Piękne Ci te foty wyszły! Te z "lasem" są magiczne :)

kasjeusz pisze...

Bardzo, bardzo podoba mi się drugie zdjęcie. ;)

bluuu pisze...

Genialne ujęcia!
Szkoda, że nie czytałam tej notki rano:/ Niosło mnie do Ogrodu, ale wybrałam zachlebiony Stary Rynek:)

bankierrr pisze...

Zazdroszczę tego słonka :))
Ale też pięknie zostało 'wykorzystane' :))

Kalisz made pisze...

Baśniowe - mam wrażenie, że za chwilę jakiś elf wyleci :)

Latarnik pisze...

Świetne zdjęcia!

Kamila pisze...

Gra światła , naprawdę zapiera dech w piersiach. Mam nadzieję ,że kiedyś nadarzy się okazja, by ogród botaniczny zwiedzić. Pozdrawiam

asjah pisze...

To rzeczywiście magiczne miejsce, szkoda, że trochę zapomniane, chodzą tam staruszki i matki z dziećmi w wózkach.
A fotki wyszły Ci cudne!!!