piątek, 14 stycznia 2011

441. Kórnickie spotkania


Biblioteka Kórnicka PAN w zamku pod Poznaniem [w otoczeniu jednego z najwspanialszych w Polsce :-) arboretum] ma w swoich zbiorach niezwykłe skarby – m.in.: rękopisy Adama Mickiewicza, Juliusza Słowackiego, a także samego Napoleona Bonaparte, pierwsze wydania dzieł Mikołaja Reja i Jana Kochanowskiego... Na co dzień są one niedostępne dla zwiedzających, czemu nie ma się co dziwić – toż to narodowe dziedzictwo! Ale... Fundacja „Zakłady Kórnickie” (która wspiera bibliotekę) otrzymała dofinansowanie ze środków Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013, co oznacza arcyciekawy nowy projekt, rozpisany na kilka lat!

Najcenniejsze klejnoty kultury – spotkania kórnickie” – tak nazywa się cykl imprez kulturalnych, które już od jutra, od soboty 15 stycznia, rozpoczną się w bibliotece. To zajęcia edukacyjne, przybliżające wiedzę o niezwykłych skarbach znajdujących się w zbiorach tej instytucji. Spotkania będą odbywać się w każdą sobotę i niedzielę w godzinach 11.00-13.00. Wszystkie wykłady będą miały miejsce w podziemiach zamku. Wstęp jest darmowy, jednak należy uwzględnić atrakcyjność wykładów i na niektóre na pewno będzie dobrze zapisać się wcześniej, by mieć pewność, że się wejdzie na salkę wykładową ;-) A jeśli nie, to i tak doskonale się składa, że będziesz w Kórniku – tu jest co zwiedzać! :-D

To dla mnie wspaniała wiadomość, bo z racji swojego zawodu bywałam w bibliotece już wielokrotnie, a nawet – dawno, dawno temu, za czasów szkolnych ;-D – miałam wielki przywilej zobaczyć te niezwykłe manuskrypty, inicjały, wydania, oprawy itd.! To niczym dotknięcie raju dla takiego pasjonata, wręcz maniaka książek, i ich historii, jak ja ;-) Polecam z całego serca! Harmonogram [jeszcze niepełny] można przejrzeć TU.

3 komentarze:

marysza pisze...

piekne gotyckie pismo :)pozazdroscic :) ja mam za daleko;p

montgomerry pisze...

Byłam w Kórniku podczas praktyk na studiach:) Na pewno chciałabym tam wrócić:)
Pozdrawiam

Kalisz made pisze...

Teraz niestety mam za daleko:((( Jednak drzewiej bywało inaczej i też miałam to szczęście, że mogłam przekroczyć tę bramę raju - dla miłośnika literatury - och!

P.S.
A po wykładzie koniecznie zobaczcie też Rogalin - przepraszam, że nie na temat, ale naprawdę WARTO!!!