niedziela, 22 stycznia 2012

552. Konkurs nr 50 - Australia


Zdjęcie © Cromalin

Wiecie, że po drugiej stronie globu trwają letnie wakacje? :-D Aż mi się gorąco zrobiło, gdy przeczytałam w wiadomościach o 40-stopniowym upale w Sydney. A dlaczego wspominam o tym odległym lądzie? Bo wybrałam dla was kolejną konkursową książkę! :-D Czas na konkurs o równym numerku – 50.

Jak już wiecie, kilka lat temu miałam okazję przez dwa miesiące cieszyć się letnią pogodą na wschodnim wybrzeżu Australii. Nie było to łatwe dla osoby kochającej zimę ;-D – takie temperatury, okolice 40 stopni [oczywiście nie codziennie], łączą się z bardzo dużą wilgotnością powietrza i niemal bezwietrzną aurą. Trudno jest wtedy robić cokolwiek ;-) Ale warto było, to niezwykłe miejsce. Pomijam już arcyciekawą wielokulturowość, nowoczesne miasta i najniezwyklejsze rozwiązania transportowe czy architektoniczne... Skupiałam się wtedy raczej na przyrodzie, chłonęłam tę całkowicie odmienną kolorystykę, zapachy, czystość powietrza, leniwy tryb życia tubylców, obserwowałam i fotografowałam. Dlatego też, wspominając tamten czas, z przyjemnością zatonęłam w lekturze Karpentarii. Choć muszę przyznać, że nie jest to pogodna i lekka lektura, jak mogłaby na to wskazywać bardzo ładna okładka przygotowana przez poznańskie studio Cromalin [powyżej wykorzystuję ich zdjęcie książki].

Karpentaria to współczesna opowieść rozgrywająca się w fikcyjnym miasteczku Desperence u wybrzeży zatoki Karpentaria w Australii. Na ludność w Desperance składają się cztery społeczności współżyjące, ale i rywalizujące ze sobą o wpływy i znaczenie. Głównym wątkiem historii jest prawo do ziemi i do kopalni oraz powracający temat różnicy wiary, przez które przebija najważniejsza kwestia: scalenia Australii po nadużyciach kolonizacyjnych.

I czas na konkurs nr 50. Mam do rozdania trzy egzemplarze:

--- Karpentaria Alexis Wright [Wydawnictwo Media Rodzina 2010].

Konkurs trwa od dziś do piątku do północy. Losowanie tradycyjnie w sobotę, 28 stycznia. Zapraszam do wpisywania się w komentarze pod tym postem!


- - - - - - - -
PS. Jeśli ktoś, kto podał mi swój adres do wysyłki, jeszcze nie dostał książki, proszę o maila [jest u dołu strony]. Zdarza się, że poczta nawala.
Wciąż też kilka osób wygrywających nie skontaktowało się ze mną:
--- z konkursu grudniowego nr 49, pt. Jubileuszowy, nie odezwały się do mnie: Miravelle, Latarnica, Inviernita, ystin oraz ksiazkowo;
--- z konkursu nr 47, pt. Tylko dla dorosłych, wciąż czekają dwie przesyłki na nowych czytelników: villemo i Dunajkę.

99 komentarzy:

Dorfi pisze...

Bardzo chętnie wezmę udział w losowaniu :)

Anek73 pisze...

Chętnie!

http://anek73.blox.pl

Isabelle pisze...

Chętnie wezmę udział :)

Pozdrawiam! :)

Bewix - Bea pisze...

...chetnie bym przeczytała...woec staję w ogonku..

kasandra_85 pisze...

Australia? Hmm.. Można się rozmarzyć:)). Zgłaszam się z przyjemnością. Pozdrawiam!!

Alina pisze...

Zgłaszam się.

sabinka.t1 pisze...

I ja :)

anek7 pisze...

Ja też się ustawiam w kolejce:)

*gooocha* pisze...

Z ogromną przyjemnością zasiadłabym do tej lektury!

sardegna pisze...

Oczywiście zgłaszam się :)

h pisze...

Ja takze bardzo chetnie...:-)

hamidusie@gmail.com

Iliana pisze...

Ja również chciałabym wziąć udział w konkursie :) Pozdrawiam

Śnieżka gotuje pisze...

Dawno nie brałam udziału w Twoim konkursie, 50-tka kusi :) Australia też ciekawa.

Malineczka74 pisze...

Zgłaszam udział w losowaniu - pozdrawiam

zaczytana-w-chmurach pisze...

Również chętnie się zgłoszę :)
schinzel@buziaczek.pl

chwilotrwaj pisze...

Oczywiście że ją przeczytam. :)

chwilotrwaaj.blogspot.com

Iza pisze...

oczywiście bardzo chętnie się dopisuję,pozdrawiam
http://szydelkoizy.blogspot.com/

reala pisze...

Jak zwykle chętnie stanę w kolejce. Raz już u Ciebie wygrałam, może i tym razem mi się uda :)))

cecyliarodzinaidom pisze...

Chętnie się zapiszę,myślę że książka będzie ciekawa.Pozdrawiam.

aileen pisze...

Również chętnie wezmę udział w losowaniu :)

Hordubal pisze...

Zgłaszam się z miłą chęcią

barbaratoja pisze...

Ja tez sie zapisuję na losowanie i przyślę adres, gdy mnie wylosujesz;-)))

ktrya pisze...

Ja zgłaszam się :)
A tamte proponuje ponownie rozlosować, bo skoro po takim czasie jeszcze się nie zgłosiły, to widocznie im nie zależy.

Kaś pisze...

no to i ja chętnie się zgłaszam, bo brzmi bardzooo ciekawie, tak inaczej...

Edith pisze...

zgłaszam się :)

brzydula pisze...

Zgłaszam się!
Pozdrawiam :)

Ruczek pisze...

Również chętnie się zgłaszam :)

Ula pisze...

Zawsze marzyłam o wyprawie do Australii, może chociaż ta literacka się uda... Biorę udział! :)

aeljot pisze...

Ostatnio miałam szczęście więc spróbuję i teraz :)

Edyta pisze...

Bardzo, bardzo chętnie przeczytam ...

Serdeczności ślę
Edyta

Kropelka pisze...

I ja chetnie wezme udzial w losowaniu:)

lynxa pisze...

i ja się zapiszę:)Pozdrawiam!

cyrysia pisze...

Zgłaszam się. Pozdrawiam serdecznie.

Elenoir pisze...

I ja się zgłaszam.

ROMA pisze...

Nie trzeba mnie specjalnie namawiać - zawsze chętnie poluję na książki: roma-dobrenapleen.blogspot.com

ewarub pisze...

Takie upały to nie dla mnie, ale na razie nam nie grożą ;-)
A poczytać zawsze można.

szpaczek81 pisze...

szpaczek81@o2.pl

szpaczek81 pisze...

szpaczek81@o2.pl

Agni pisze...

Zapisuje sie !
Lubisz zime ??!! Nie czesto slysze takie slowa he, he ..

niebieskości pisze...

Dołączam się :)
Pozdrawiam
Agnieszka

♥poczwarka♥ pisze...

I ja również jestem chętna;-) Pozdrawiam

Caitri pisze...

Zgłaszam się :)

ovillo pisze...

kocham Australię!
Poproszę!

elfica pisze...

zgłaszam się z nadzieją na wygraną :) pozdrawiam serdecznie

elficy (małpa) gmail . com

nayanka pisze...

I ja się zapisuję :)

Izzi pisze...

...cztery współżyjące społeczności... to jak moje miasto dawniej, dzisiaj wspomnieniem jest "miasto czterech kultur" i festiwal :) Chętnie postoję w kolejce za jednym z egzemplarzy o Desperence w Australii.

milqin pisze...

w takim razie nie pozostaje mi nic innego jak także się zgłsić

Mag de Lena pisze...

Zgłaszam się chętnie:)

weronka pisze...

zapisuję się i ja :)

martafromcamb pisze...

Ja tez proszę!! Od kilku miesięcy mieszkam na wyspach , lokalna biblioteka ma bardzo skromny dział z polską literaturą, którą już całą przeczytałam. Jak tlenu potrzebuje polskiego słowa pisanego…

Weronika pisze...

Zgłaszam się- już tradycyjnie.

Aleksnadra pisze...

Jestem bardzo chętna na tę książkę :)

PannaP pisze...

może i tym razem... mam wielki apetyt:) zgłaszam się

JUKA pisze...

Stawiam się i ja do kolejki po książkę :D Książki, fotografia, wnętrza - to też mój żywioł!!! Pozdrawiam serdecznie, J.

Janola pisze...

Jestem 55-ta na 50 - jubileuszowy konkurs
Pozdrawiam serdecznie

stula pisze...

To ustawiam się w kolejce. CZas zacząć zbierać lektury na wakacje:)
POZDRAWIAM

sylvia pisze...

zgłaszam się :)

Agaton pisze...

Zgłaszam się :)
aggaton@gmail.com

carse pisze...

Jako nowa zaglądająca również grzecznie stanę w kolejce :) Pozdrawiam!

http://zakamarkimysli.blogspot.com

nunachopin pisze...

I ja, i ja! Straszliwie chętnie się zgłaszam!

Dizzy pisze...

Skoro wszyscy to i ja :3
Pozdrawiam serdecznie :)

Zuzanka pisze...

Ja chcę, tęsknię za latem :-)

Joanna pisze...

ustawiam się w kolejce :)

Marzena pisze...

Po raz kolejny jestem chętna

aulik pisze...

książka zapowiada się bardzo interesująco, z dużą chęcią się zapisuję :)
pozdrawiam :)

shiraja pisze...

zapowiada się ciekawa lektura. Zapisuję się z chęcią :)

Terra pisze...

Baaaaaaaaaaaardzo chętnie się zapisuję.

Dziki Imbir pisze...

Takiego ciepła mi trzeba ;)

Jomo pisze...

Szkoda, że u nas jakoś tak byle jak, ani ciepło ani zimno. Tylko choróbska szleją.
Zapisuję się koniecznie!
http://dompoddobra.blogspot.com/

Marta pisze...

Piszę się NA :)

Ana pisze...

Chętnie się zapiszę. Kusząca propozycja.
anna.grabowska.1@wp.pl

Fantazjana pisze...

Chętnie przygarnę książkę;)

chaga pisze...

Okładka wygląda tak smakowici, że chętnie poznam środek:)

Tami pisze...

Chętnie przeczytałabym tę książkę, staję w kolejce :)

beatus pisze...

och - bardzo chętnie przeczytam coś ciekawego :)

Płoszańska pisze...

Zgłaszam się:)

Maciej Piątkowski pisze...

Zgłaszam się :) matrik@poczta.fm

Helena pisze...

Zgłaszam się z ogromną chęcią:)

Emi pisze...

Ja też zgłaszam się :)

Ulkaaz pisze...

Książki uwielbiam i czytać i posiadać i chłonąć ich zapach ,więc i ja w kolejce staję.

pesymistka13 pisze...

zgłaszam się :)

akabishop pisze...

Brzmi ciekawie, zapisuję się

ambiguity pisze...

i ja i ja i ja

Joanna pisze...

brzmi ciekawie, zapisuję się

miałam spory problem z dodaniem komentarza za posrednictwem mojego bloga, próbowałam 2 dni na 3. różnych kompach, nie wiem czemu?
http://shapeofmyheart1.wordpress.com/

Agnieszka pisze...

może mi się poszczęści :-)
www.dzieciowo-nam.blogspot.com

Musta pisze...

Z wielką chęcią :)

Jakże to możliwe, że tyle książek jeszcze nie ma swych właścicieli? Karygodne! :D

Dzieła Madame pisze...

i ja też się chętnie zapiszę:)

LavInArt pisze...

Och... ustawiam się w kolejce z wielką przyjemnością :) Pozdrawiam

ann pisze...

Uwielbiam Australie dlatego musze sie zglosic!

megii24 pisze...

Zgłaszam się z wielką przyjemnością :)

Informacja o konkursie:
http://megii24.blogspot.com/p/konkursy-candy-rozdawajki.html

Pozdrawiam,
Urszula (megii24)

justysias7000 pisze...

i ja spróbuję;)

Anja pisze...

Chciałabym to przeczytać.
I obiecuję sobie ją przeczytać nawet, jeśli mi się nie poszczęści.

dudqa pisze...

z przyjemnością dołączę

Edyta pisze...

Kocham Australię !!! Bardzo chętnie przeczytam tą książkę.

ashess pisze...

zgłaszam się ; )))

agulla pisze...

I ja, chętnie się ustawiam w tym sympatycznym ogonku!

Kasmatka pisze...

Z chęcią wezmę udział w losowaniu:) A może szczęście uśmiechnie się do mnie?:)

kot&malenstwo pisze...

Uwielbiam gorące klimaty, więc się wpisuję :) Pozdrawiam
Karolina

Szara pisze...

ha zdążyłam!! choć ledwo:P bardzo chętnie przygarnęłabym tę "gorącą" lekturkę:]