poniedziałek, 26 marca 2012

564. Konkurs nr 52


Zaczął się ostatni tydzień marca, zatem najwyższy czas na comiesięczny konkurs! Tym razem to już 52. z kolei zabawa. „Wwąchując” się w koreczek od nowych perfum [możecie je zobaczyć na fotce], które trafiły do mojej w niekontrolowany już sposób rosnącej [a raczej wiecznie modyfikowanej ;-) ] kolekcji, wpadłam na pomysł, by podarować książkę, która swego czasu, gdy tylko się ukazała na rynku księgarskim, wstrząsnęła moim malutkim czytelniczym światem. „Łyknęłam” ją w kilka godzin, nocą, wtulona w fotel, owinięta kocem, z oczami wielkimi jak spodki, zapominając o kubku gorącej aromatycznej kawy z mlekiem na biurku tuż obok... A to mi się nieczęsto zdarza :-) tzn. czytać z takim zafascynowaniem [i zapominać o kawie też ;-D ].

Mowa o Pachnidle Patricka Süskinda. Książce niezwykłej pod wieloma względami. Podejmuje temat, który mnie od zawsze interesował – zapachy, ale oczywiście nie tylko. To książka o ludziach, o ich wielkich pasjach i obsesjach, o dążeniu do celu, o miłości, filozofii, trudach życia, o wielkim świecie, zbrodni, niewinności... i o jeszcze wielu, wielu innych sprawach! A wszystko to napisane wspaniałym językiem! Od tamtego czasu Süskind pozostaje jednym z moich ulubionych autorów, do których często i chętnie wracam. Wciąż żywię nadzieję na kolejne wielkie [choć gabarytowo to często drobne książeczki ;-) a przynajmniej tak było do tej pory...] dzieło tego niemieckiego pisarza. Powieść Pachnidło została z rozmachem sfilmowana, ale nic o filmie nie napiszę, bo widziałam go dopiero ze dwa razy ;-) i wciąż nie mogę sobie wyrobić ostatecznej opinii [choć Toma Tykwera wielbię i, jak do tej pory, oglądałam bezkrytycznie ;-) ].

Ale wróćmy do konkursu... Kto jeszcze książki nie czytał [są w ogóle tacy? ;-) ], albo jej nie ma, a chciałby mieć, proszony jest o wpisy w komentarze pod tym postem. Rozlosuję trzy egzemplarze kieszonkowego wydania w miękkiej oprawce z wydawnictwa Świat Książki. Aby Was zachęcić jeszcze bardziej do udziału w konkursie nr 52, powiem, że każda z trzech wygrywających osób w przesyłce z książką znajdzie trzy samplerki z zapachami z mojej kolekcji. [Wygląda na to, że uwielbiam cyfrę 3 ;-D ].

Zapraszam! Konkurs trwa od teraz do piątku do północy. Losowanie tradycyjnie odbędzie się w sobotę.

82 komentarze:

Stayrude pisze...

Oj ja się zgłaszam bo przyznam, że film widziała ale książki nie czytałam.

Pozdrawiam

schizma pisze...

Czytałam książkę, widziałam film, ale dawno nie brałam udziału w żadnym konkursie :) Dlatego wpisuję się pod postem - może tym razem uda się coś wygrać ;)

elima pisze...

A ja nie czytałam i z chęcią ustawię się w kolejce ;)

summer21 pisze...

A ja nie czytałam, a czy słyszalam?Jestem ciekawa... Zapisuje sie:)

Hordubal pisze...

Jednak są osoby,które jeszcze tej książki nie czytały i ja do nich należę. Bardzo chętnię wezmę udział w konkursie.Pozdrawiam serdecznie

Szara pisze...

ze wstydem przyznaję się że książki nie czytałam... a chętnie bym przeczytała, a film oglądałam i rzeczywiście miałam ogromne oczy:P

cyrysia pisze...

Też nie miałam okazji czytać tej książki, a bardzo bym chciała, więc się zgłaszam do losowania.
pozdrawiam.

natanna pisze...

nie mam , nie czytałam i chętnie przygarnę.)))ptha

ann pisze...

Ja nie czytałam, nie widziałam też filmu; a słyszałam wiele dobrego. Na obronę swojej ignorancji powiem tylko, że ktoś kiedyś dostał ode mnie tą książkę w prezencie :>

Także zgłaszam się :)

kot&malenstwo pisze...

Nie wiem, czy wstyd się przyznać, ale zaryzykuję, jakoś mi było dotąd z Pachnidłem nie po czytelniczej drodze, ale bardzo chcę je przeczytać! :)
Pozdrawiam
K.

Ruczek pisze...

Chętnie się zgłaszam, bo po 1 wiele dobrego słyszałam o książce, a po 2 uwielbiam liczbę 3 (i jej kontynuacje, jak 13, 23...), która przynosi mi szczęście :D
No ale zobaczymy ;)

Pozdrawiam serdecznie!

Malineczka74 pisze...

Zgłaszam się - nie widziałam ani filmu, ani nie czytałam książki.
Pozdrowienia

kasandra_85 pisze...

Bardzo chętnie wezmę udział w konkursie:))

Nutinka pisze...

Książkę czytałam, film oglądałam. Chętnie wróciłabym do obu, ale książki nie mam. Zapisuję się chętnie. :)
Pozdrawiam

bestyjeczka pisze...

Dawno czytałam pożyczony egzemplarz. Chętnie bym przygarnęła na własność i odświeżyła pamięć. Pozdrawiam serdecznie!

nunachopin pisze...

Nie czytałam i chętnie nadrobię tę zaległość. A zapachy to moja mania i nałóg nieuleczalny, potrafię wsiąść do innego niż zamierzałam tramwaju lub autobusu za pięknie pachnącą osobą lub zaczepiać i pytać o zapach... ;)

Zatem: zgłaszam się!

Edyta pisze...

Bardzo chętnie stanę w kolejce.
serdeczności ślę
Edyta

rr-odkowa pisze...

Film widziałam, książkę czytałam, ale gdyby się udało to chętnie przeczytam ją jeszcze raz. Pozdrowienia :)

Marietta pisze...

Zgłaszam się nieśmiało i pozdrawiam:)

Agaton pisze...

Zapisuję się :)

Czytelniczka pisze...

Książkę czytałam, ale chciałabym mieć ją na swojej półce, także się zgłaszam:)
Pozdrawiam!

Joanna pisze...

A jako wielka ignorantka tego tematu przyznaję się, że akurat tej książki nie czytałam...

Anek73 pisze...

Czytałam, ale nie mam. Chętnie przygarnę.

http://anek73.blox.pl/2012/03/Candy-candy-4.html

anek7 pisze...

Trudno...
Wyjdzie na jaw - nie czytałam:(
I dlatego się zgłaszam;)

Dorfi pisze...

Nie czytałam, nie posiadam ale oglądałam film i jestem ciekawa czy książka i film dużo się od siebie różnią. Tan więc zapisuje się z nadzieją, że tym razem mi się poszczęści. Pozdrawiam :)

Agata Adelajda pisze...

Czytałam 9 lat temu... i mam miłe skojarzenia:)

Emily pisze...

film widziałam już dawno, niestety książki nie czytałam;/ a chciałabym bardzo :)
także zapisuję się na konkurs
Pozdrawiam Ciepło
i zapraszam na mojego bloga
Emi

PAKMA pisze...

Czytalam bardzo dawno i z checia przeczytam jeszcze raz :)A poza tym, jeszcze nie mam tej ksiazki w swoim zbiorze.

aeljot pisze...

Nie czytałam i nie mam więc chętnie się zapiszę :)

reala pisze...

Czytałam i widziałam i widzieć jeszcze raz nie chcę, natomiast przeczytać - chętnie :)))

Nyx pisze...

Aaaaa, widziałam film i był świetny i chętnie bym przeczytała książkę! Zgłaszam się ;)

Alina pisze...

Pamiętam, że czytałam tę książkę jeszcze w gimnazjum, pożyczyła mi ją sprzedawczyni w księgarni :). Bardzo mi się spodobała :). Niestety nie posiadam, dlatego się zgłaszam :).

A próbeczki też są kuszące!

Agni pisze...

Film widzialam juz wiele razy a ksiazka sie po prostu nie trafila .

Alojka pisze...

Swietna ksiązka, film sie do niej nie umya. strasznie wszystko spłycił i nie poruszył wielu znaczących kwestii okeślających motywy postępowania bohatera

Musta pisze...

Oj, ja nie czytałam! Ale chętnie przygarnę i nadrobię zaległości:)

Scathach pisze...

Zgłaszam się!

Alegria pisze...

Chętnie przygarnę Pachnidło :)

pesymistka13 pisze...

Nie czytałam jeszcze a wiele dobrego słyszałam :) zapisuję się.

Janola pisze...

Nie czytałam, ale oglądałam film. Ciekawa jestem oryginału
Pozdrawiam serdecznie

clevera pisze...

Ja również zgłaszam się. :))

Wetka pisze...

Już od dawna planuję przeczytać Pachnidło, ale jakoś do tej pory nie miałam okazji. Z przyjemnością zgłoszę się do losowania książeczki. :)

Bahari pisze...

O mamo, zgłaszam się! ;)
Ładny flakonik na tym stosiku :D

Caroline Ratliff pisze...

Z ogromną przyjemnością się zgłaszam :)

zaczytana-w-chmurach pisze...

Zgłaszam się :) Akurat książki nie czytałam, ale film widziałam :P

zaczytana-w-chmurach pisze...

Zgłaszam się :) Akurat książki nie czytałam, ale film widziałam :P

sQra pisze...

Nie czytałam, a chętnie to uczynię, więc się zgłaszam :)

april79 pisze...

film widziałam ( choć częściowo przez palce-ze strachu) ale chciałbym poznać też książkę.

Iscariote pisze...

Nie czytałem, widziałem film, a książkę chętnie połknę, więc chcę i wpisuję się ^^

sabinka.t1 pisze...

Zgłaszam się :)

Elenoir pisze...

Czytałam, ale miło by było mieć na półce. Zgłaszam się.

Maciej Piątkowski pisze...

Zgłaszam się :)

Kasmatka pisze...

ustawiam się w kolejce:)

Bewix - Bea pisze...

nie czytałam, nie mam i dlatego jestem chętna, pozdrawaim :-)

Weronika pisze...

czytałam a nie mam- zgłaszam się
wiki03@gmail.com

Aneta pisze...

Jasne że czytaąłm, ale własnego egzemplarza nie posiadam, więc chętnie się zgłaszam

Anne18 pisze...

Witaj książki nie czytałam więc zgłaszam się

Zuzanka pisze...

Nie czytałam! Chcę chętnie.

Sara Deever pisze...

Jeszcze nie czytałam jej więc chętnie spróbuję:)

Ula pisze...

Biorę udział! :)

chaga pisze...

Takiej okazji to ja nie mogę przegapić, ta książka chodzi za mną od kiedy obejrzałam film, który choć to wydawało się niemożliwe w cudowny sposób pokazał zapachy.
A więc parę razy przybierałam się by już ją kupić, miałam wypożyczoną - i co, ciągle coś mnie od niej odciągało.
Może więc tym razem jakby trafiła do mnie na stałe to spokojnie mogłabym zanurzyć się w lekturze :).

PannaP pisze...

jak najbardziej zgłaszam się

barbaratoja pisze...

Tez chciałabym być wylosowana;-)

obelle pisze...

zarówno książka jak i film bardzo mi się podobały, miło byłoby mieć książkę w swojej biblioteczce, dlatego jestem jak najbardziej chętna! :)

milqin pisze...

Wstyd się przyznać, ale pachnidła nie czytałam...

222shift pisze...

zgłaszam się

justysias7000 pisze...

I ja próbuję ;) Ksiażeczki jeszcze nie czytałam;)

ederlezi pisze...

Zgłaszam się, z chęcią przeczytałabym książkę :)

Agu-sia pisze...

Dopiszę się do kolejki. Książkę co prawda czytałam, ale tylko raz i chętnie do niej wrócę.

Kasiek pisze...

do konkursów szczęścia nie mam, ale książki nie czytałam, oglądałam tylko film, a książka podobno dużo lepsza:)

Mag de Lena pisze...

Zgłaszam się chętnie do konkursu.

Tami pisze...

Film oglądałam, ale książki nie miałam okazji przeczytać wić staję w kolejce

Aspartate pisze...

zgłaszam się :)

eval pisze...

Ja nie czytałam jeszcze:)

Płoszańska pisze...

Zgłaszam się, gdyż bardzo chciałabym przeczytac tę książkę.

Coral- inn pisze...

I ja się zgłaszam.kiedyś przed premierą filmu postanowiłam przeczytać książkę- przeczytałam tylko pierwszy rozdział i poszłam do kina na seans, sama nie wiem dlaczego jej nie skoczyłam.

eniutek pisze...

Dotarłam na koniec kolejki ufff :) I pomyśleć ,że mogłoby mnie tu nie być :)
Zapisuję się a jakże i pozdrawiam :)

Kardamonowa pisze...

Zgłaszam się z radością ;)

alutka pisze...

Książeczka?Dlaczego nie.Film oglądałam chociaż nie mogę jednoznacznie stwierdzić czy mi się podobał.Był ciekawy-to napewno.Fanem książki jest mężuś więc chętnie poczytam i ja.

suiseiseki pisze...

Ja także spróbuję szczęścia. Pozdrawiam autorkę.:)

Helena pisze...

Chętnie wezmę udział w losowaniu

Juunka pisze...

Ja też jestem chętna na tą książeczkę :)

jennifer pisze...

Czytałam książkę, obejrzałam film. O ile książka jest zachwycająca, tak film (jak dla mnie) to tylko zbiór pięknych clipów, wszystko zbyt dosłowne. Szczególnie - ruchliwe nozdrza głównego bohatera. Ponieważ od niedawna jestem fanką interesujących zapachów, zgłaszam się do konkursu, wskazując (pod rozwagę dla wszystkich czytających te słowa) konkretną markę, a mianowicie "Demeter", bo wąchając ich perfumy, na przykład powietrze przed burzą... zawsze myślę o książce Suskinda.