niedziela, 2 grudnia 2012

602. Choinka

Zdjęcia z sieci m.in. © Tumblr, © Mirabeau oraz © Happy at Home

W Poznaniu na Starym Rynku stoi już świąteczna choinka :-D Wielka, zielona i pachnąca... tuż przed wejściem do Ratusza. Niestety nie wiadomo, czy w tym roku wyrośnie dookoła rynku tradycyjne poznańskie Betlejem :-/ bo miasto oszczędza [tu powinna nastąpić długa i ostra wiązanka słów niecenzuralnych, ale się powstrzymuję, by komuś czasem uszy nie zwiędły :-/ chociaż proszę mi wierzyć - ledwie się powstrzymuję...]. Wielka szkoda, że akurat ta impreza miałby się nie odbyć, bo rokrocznie na niej bywałam - i ja, i ogromne rzesze poznaniaków! - i to dzięki niej właśnie, oraz niesamowitym kolorowym instalacjom ze światełek na ulicach nabierałam ochoty na świętowanie [tak, tak, światełek też nie będzie - w tym roku Poznań przypomina miasto po nalocie eskadry bombowców, same remonty, i to po ciemku... nocami nawet latarnie się nie świecą... eh! :-/]. To było przecudne miejsce radosnego świętowania dużych i małych mieszkańców miasta, kosztowania pachnących smakołyków, zakupów bombkowo-choinkowych, karmienia i głaskania zwierzaków w żywej stajence, dopingowania drużynom z wielkimi piłami elektrycznymi ;-) podczas międzynarodowego konkursu rzeźby lodowej... i wielu, wielu jeszcze przepięknych wesołych imprez. W tym roku... figa z makiem! [chociaż pewnie nawet i tego nie dostaniemy :-/ ].

No ale wracając do tej tytułowej choineczki. Mam niewielki pokój, zatem o pełnowymiarowym drzewku nie może być mowy, ale parapet już czeka na ozdobne wieńce z miechunki i wstążek, gwiazdkowe światełka, szyszki, domki z porcelany z podświetlanymi okienkami i... choćby na miniaturę drzewka lub pachnące gałązki ;-) Zawsze lubię ten moment decyzji, potem tylko potrzebny śnieg za oknem! ;-D

6 komentarzy:

skok.na.szafe@gmail.com pisze...

Za mną chodzą białe świece ze zgrzebną ozdobą - sznurkiem pakowym, jutą, pożółkłymi gazetami ...
+ światło z kominka i mogę czekać na śnieg i Święta :)
pozdrawiam gorąco, Ewa
p.s a we Wrocławiu jest piękny jarmark bożonarodzeniowy na Rynku! zapraszam !

Lulu Marquez pisze...

Wyglądam śniegu. Bezskutecznie... :(

Zuzanka pisze...

Ej, ale ma być Festiwal - ot, choćby tu napisali: http://www.dziecipoznan.pl/news-5084-vii_miedzynarodowy_festiwal_rzezby_lodowej

Zacisze wyśnione... pisze...

skok.na.szafe: hmmm, do Wrocławia całkiem blisko - może się skuszę i przyjadę? :-)

Lulu Marquez: ja też już nie mogę się doczekać śniegu! Ależ będę szaleć! ;-D

Zuzanka: bo to sponsorzy, a nie miasto Poznań, uratowali festiwal! ;-) Spójrz tutaj: http://www.tvn24.pl/wiadomosci-poznan,43/festiwal-rzezby-lodowej-uratowany,290255.html

Duża Mała Mi pisze...

O jak miło, że Koleżanka też z Poznania ;)Ozdoby świąteczne ponoć na ten rok są kupione, ino zainstalować i opłacić działania nie ma komu. Kurna by sobie raz premii nie dali a iluminacja by była nioch nioch. Niesmak mam i tyle. A choineczki parapetowe cudowne pokazujesz. Zakochałam się!

Duża Mała Mi pisze...

http://epoznan.pl/news-news-36963-Swiateczna_iluminacja_na_Starym_Rynku

:P