niedziela, 24 marca 2013

630. Konkurs nr 64


Elizabeth Kostova – amerykańska powieściopisarka, która na swoim koncie ma póki co tylko dwie powieści – nie ma szczęścia na naszym rodzimym rynku księgarskim. Chyba niewiele osób ją zauważyło, przeczytało i doceniło [bo talent snucia opowieści w sposób przyciągający czytelnika niewątpliwie moim zdaniem ma]. Ten brak zainteresowania polskiego czytelnika „zawdzięcza” chyba złemu zaszufladkowaniu przez marketingowców, którzy za wszelką cenę chcą sprzedać „towar”, a do tego potrzebna jest sensacyjna, niekoniecznie prawdziwa notka na tył książki... :-/ Efekt: rozczarowani czytelnicy, którzy oczekiwali mrożącej krew w żyłach fabuły, a dostali... psychologiczne studium tajemniczego bohatera. Ale - podkreślam - to tylko moje zdanie... Wydawca określa bowiem jej powieści mianem „thrillera”, a tak naprawdę są to powieści obyczajowe, czy też psychologiczne, z „wielką tajemnicą” w tle.

Jej pierwszą książkę – Historyk – przeczytałam jednym tchem, jak to się mówi. ;-) Była to zainspirowana starymi ludowymi podaniami ze wschodnich regionów Europy opowieść o poszukiwaniach... [uwaga: zdradzam szczegóły ;-) ] ...pewnego nietypowego kolekcjonera, wampira, ale zdecydowanie nie takiego jak w serii Meyerowej [powieść Kostovej powstała znacznie wcześniej], a takiego jak w najstarszych opowieściach o hrabim Władzie Palowniku. Powieść powstawała ponad 10 lat, a to dlatego, że autorka chciała być maksymalnie wiarygodna i dlatego odwiedziła każde miejsce, o którym wspominała, zjadła każdą potrawę, którą raczyli się jej bohaterowie, zajrzała do wielu bibliotek, które opisuje i w których sama studiowała wielkie księgi... Na pewno miała ułatwione zadanie, ponieważ mąż autorki i jego rodzina są Bułgarami, a część powieści właśnie tutaj się rozgrywała. I dlatego też Historyk mnie się spodobał, mimo że to... po prostu „rozrywkowa” lektura! :-)

Tymczasem u mnie na blogu... do rozlosowania w konkursie zaproponuję drugą powieść Elizabeth Kostovej – Łabędź i złodzieje. Głównym jej tematem jest sztuka, obsesje, bolesne tajemnice, miłość, popadanie w szaleństwo... a wszystko to w środowisku artystów malarzy. Mam nadzieję, że się wam spodoba. Zgodnie też z obietnicą sprzed miesiąca, do każdej książki – a mam trzy do rozlosowania – dodam upominek nie-książkowy: komplet wiosennych stempelków akrylowych z dwoma poduszeczkami tuszu w kolorze niebieskim i zielonym. Wszystko na zdjęciach!

Zainteresowanych zapraszam do wpisywania się w komentarze pod tym postem. Konkurs trwa do piątkowej północy 29 marca, losowanie tradycyjnie w sobotę. Zapraszam!

75 komentarzy:

sQra pisze...

Zgłaszam się, wspominając rozkosz czytania "Historyka" :)

Chabrowa pisze...

Zgłaszam się.
chabrowacczytelniczka@gmail.com
Wygraną u Ciebie- Igrzyska śmierci właśnie zrecenzowałam na blogu. Jest to wspaniała książka, niedługo przeczytam kolejne części trylogii

Olajda pisze...

Ciekawe tematy ksiazki, tak wiec zglaszam sie do konkursu :-)
pozdrawiam -
- Ola

natanna pisze...

I ja się zgłaszam.
gut.anna1@gmail.com

Faledor pisze...

Nie miałam przyjemności czytać jeszcze żadnej książki tej autorki, dlatego chętnie się zgłaszam :)
beataalfa@wp.pl

Aneta pisze...

Z chęcią poznam książkę autorki skoro zachęcasz:)

barbaratoja pisze...

Z chęcią poczytam;-)

Sardegna pisze...

Zgłaszam się :)

marysza pisze...

Też chętnie przygarnę i książkę i stempelki :) Książka z Twojego opisu wydaje się interesująca, szczególnie że kręci się wokół artystów malarzy i ich psychologicznych rozterek.. jak wiadomo rpawdziwi artyści mają zazwyczaj nierówno pod sufitem :D

Scathach pisze...

Bardzo, bardzo chętnie zgarnęłabym nagrodę;) Zgłaszam się!:)

niebieskości pisze...

Ja też jako drugi chaberek :) ustawiam się w kolejce po te wspaniałości. Pozdrawiam

ewarub pisze...

Ja też, koniecznie, dołączam do grona kandydatów na szczęściarzy :-)

Z tworzonka pisze...

Nie czytałam nic tej autorki i w ogóle książka wychodząca poza moje "zwykłe" ulubione czytanie - tym bardziej kusząca - z wiosną mam ochotę na nowe i świeże. Stempelki zdecydowanie w kręgu moich zainteresowań! :) Pozdrawiam! KKS

Nyx pisze...

Ojoj, BARDZO chcę ! xD Zgłaszam się!

skrzatka pisze...

Po raz kolejny startuję!

rr-odkowa pisze...

Zgłaszam się i ja.
Pozdrowienia :)

Pendragon pisze...

Zapisuję się :)
Pozdrawiam serdecznie
aggaton@gmail.com

dziurka pisze...

Chętnie bym przeczytała. Nawet nie słyszałam o tej autorce. Może uda się przeczytać własną a nie pożyczoną :)

kwiatusia pisze...

Zgłaszam się :)
pozdrawiam,
kwiatusia1@gmail.com

Alojka pisze...

mam na półce z biblioteki Historyka i po kilku stronach jesten nim oczarowana dlatego z chęcią zgąłszam się po inną ksiązkę tej autorki
pozdrawiam

pomieszane-poplątane pisze...

Brzmi intrygująco:) Staje w kolejce i czekam na wyniki:)

Dizzy pisze...

Zgłaszam się! :3
alcia1993@op.pl

Ruczek pisze...

I ja się zgłaszam ;)

kpkacha pisze...

to może i ja spróbuję szczęścia ;)

alison2 pisze...

z przyjemnością się zgłaszam. Książka ciekawie się zapowiada a i stempelki mnie intrygują, jeszcze czegoś podobnego nie widziałam i chętnie bym wypróbowała :-)

alison2blog@gmail.com

anek7 pisze...

To i ja się zgłaszam:)

Janola Aleksandra pisze...

Bardzo chętnie :-)
Pozdrawiam

Hordubal pisze...

Tradycyjnie zgłaszam się :)

ROMA pisze...

Nie znam tej autorki, ale sądząc po Twoim opisie książka będzie interesująca. Zgłaszam się: roma-dobrenaspleen.blogspot.com

ovillo pisze...

Poproszę :)

Gosia Szczecin pisze...

Skaczę, i macham jaskrawą chustką, żeby być widoczną :-))) Zgłaszam się mbmarobas@gmail.com

Bluejanet pisze...

zglaszam sie rowniez:D

Malineczka74 pisze...

Zgłaszam się
malineczka74@op.pl

Kathinna pisze...

czuję się zachęcona! :D

Piuma (Asia) pisze...

zgłaszam się do konkursu:)

skok.na.szafe@gmail.com pisze...

Ustawiam się w tej długiej kolejce, chętnie przeczytam :) Ewa

summer21 pisze...

Witam,dawno nie brałam udziału w Twoim konkursie, więc chętnie się zapiszę
summer21@interia.pl

Ewelina P pisze...

Zgłaszam się z haftyline.blogspot.com

Piotrek pisze...

Spróbujemy :) "Historyka" mam, siostra kiedyś kupiła :)
Piotrek z
http://pozasezonem.blogspot.com

Aneta pisze...

Zgłaszam się i ja :) "Historyk" zahipnotyzował mnie do tego stopnia, że nie mogłam sie oderwać od lektury ( zaznaczam iż nie lubie popularnych dzisiaj opowieści o wampirach). Książka ma siłę potężnego magnesu. Kostova ma niezwykłą umiejętność snucia historii, w których czytelnik może zachwycać się każdym zdaniem, słowem.

incognito pisze...

Chętnie przeczytam :)

Evita pisze...

Zgłaszam się :)

ktrya pisze...

Zgłaszam się. :)

clevera pisze...

Sztuka i obsesja to mieszanka, która lubię. Zgłaszam się z ochotą. :)

Szara pisze...

chętnie się zgłaszam, a dodatek by mi się bardzo przydał :D

eniutek pisze...

Ja też zgłaszam chęć udziału w konkursie mojej skromnej osoby :)
Pozdrawiam serdecznie i może już wreszcie wiosennie :)

PannaP pisze...

Oczywiście zgłaszam się:)

Czytelniczka pisze...

Również się zgłaszam, jestem ciekawa tej autorki:-)

Marzena pisze...

Ja też się zgłaszam,chociaż prawdopodobieństwo wygrania w tym samym miejscu kolejny raz jest chyba niewielkie:)

shiraja pisze...

.... i ja spróbuję szczęścia :)

Patka pisze...

Zgłaszam się! :)

ashess pisze...

i ja się zgłaszam : ))

Mariola pisze...

Zgłaszam się. Mariola

Mery pisze...

Ja również się zgłaszam :)

madmad pisze...

Zgłaszam się , tej powieści jeszcze nie czytałam, pozdrawiam

Alina pisze...

Ja Kostovę doceniłam już przy "Historyku", wręcz pokochałam :). "Łabędzia i złodziei" nie mam niestety na własność, choć bardzo bym chciała :). Zatem zgłaszam się :).

Agnieszka pisze...

Zgłaszam się, mimo, że "Historyk" nie przypadł mi do gustu. "Łabędź" ma ciekawy temat. Może dzięki Tobie uda mi się go przeczytać ;-)

Zuzanka pisze...

Też chętnie spróbuję, a i tusz się przyda :-)

Gia Stembeck pisze...

Pierwsyz ray jestem na Twoim blogu, ale bardyo podoba mi się jak piszesz i dodaję Cię do linków :). A po książkę chętnie się zgłoszę, kiedyś miałam ją w swoich rękach ale musiałam oddać zanim zdążyłam przeczytać. Do Historyka planuję ciągle wrócić, też mi się bardzo podobał i cieszy mnie, że Kostova tak mu się poświęciła i tak wszystko sama starała się przeżyć. Lubię takie coś :). Pozdrawiam

Beata Sokołowska pisze...

nie wiem czy mój komentarz się załadował, w razie w wpisuję się teraz ;) - fajny blog - regularnie Cię odwiedzam - pozdrowienia

Wetka pisze...

Zgłaszam się :)

Paulina Wiktoria pisze...

Z chęcią się przyłączę, każda książka to skarb:)
Pozdrawiam
86paulina@wp.pl

poczytajka pisze...

Ja również staję w szranki :)

Avrea pisze...

z miłą chęcią się zapisuje uwielbiam tajemniczo-psychologiczne książki :) ,a jak się nie uda złapać szczęścia ;) to i tak wpisuje na liste do przeczytania :)))
pozdrawiam
Ag

Agni pisze...

Och, cos mi sie wydaje , ze ta ksiazka jest w sam raz dla mnie !
Agni

Amagerka pisze...

Zapowiada się interesująco, chętnie wezmę udzial w losowaniu.

Słonecznik pisze...

Książkom, szczególnie takim, nie powiem nie. Ustawiam się w kolejce z nadzieją, że trafią się mnie. Pozdrawiam.

Słonecznik pisze...

Książkom, szczególnie takim, nie powiem nie. Ustawiam się w kolejce z nadzieją, że trafią się mnie. Pozdrawiam.

Weronika pisze...

Z chęcią przeczytam;-)

AsiaB pisze...

Ja również się ustawiam w kolejce:)Pozdrawiam:)

Sara Deever pisze...

Malarze, popadanie w szaleństwo ^^

Zgłaszam się.

Coral- inn pisze...

książki i stempelki, zgłaszam się na pokuszenie
Karo

oliwkowe pasje pisze...

nigdy jeszcze nie miałam okazji sięgnąć po tą autorkę, ale chyba czas to zmienić! :) oczywiście zapisuje się na candy i ściskam kciuki, pozdrawiam :)
http://oliwkowepasje.blogspot.com/

montagne pisze...

zgłaszam się;)

montagne@wp.pl

Emi pisze...

Zgłaszam się do konkursu :)
Pozdrawiam