środa, 4 grudnia 2013

659. Konkurs nr 73 - mikołajkowy!

Zdjęcia pochodzą ze strony domowej © Design House Stockholm.

Lubię pić kawę z ciekawego kubka! ;-) Właściwie to mam na ich punkcie obsesję – co roku kolekcja się mi powiększa, i to mimo rozdawnictwa z mojej strony... [i nieustannego szczerbienia, czy wręcz - nieumyślnego! - bicia porcelany]. Tradycją stało się, że w grudniu kupuje sobie nowy kubek. Tym razem w poszukiwaniach zawędrowałam na stronę szwedzkiej grupy projektantów, którzy w swojej ofercie mają też różne przedmioty - kubki, pościel, tace, kuchenne ręczniki, świąteczne bombki na choinkę... - z ilustracjami Elsy Beskow [w interpretacji Cathariny Kippel - co prawda, ale zawsze! - która zmultiplikowała niektóre elementy większych ilustracji Elsy].

Elsa Beskow to szwedzka ilustratorka i pisarka. Urodziła się 11 lutego 1874 w Sztokholmie. Od zawsze uwielbiała zmyślać historyjki, jeszcze zanim nauczyła się poprawnie mówić [pomagał jej w snuciu opowieści starszy brat Hans]. Szybko też zaczęła spisywać owe historyjki i sama je ilustrowała, inspirowana ogromnym zarośniętym ogrodem wkoło jej rodzinnego domu. A talent miała niezwykły! Do dziś uznawana jest za jedną z najważniejszych autorek Szwecji, wiele jej książek wciąż i wciąż jest wznawianych, a ilustracje są znane między innymi z podręczników [coś jak u nas podręcznik Mariana Falskiego - wszyscy go cenią, znają i rozpoznają, a ma przecież ponad 100 lat!]. Ostatnią swoją książkę wydała, mając 78 lat! Zmarła rok później, pokonana przez raka. Warto o niej poczytać, bo miała arcyciekawe życie.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Konkurs nr 73 - mikołajkowy!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

I tu dochodzimy do konkursu mikołajkowego, z numerem 73! :-) Do rozlosowania będzie jeden egzemplarz książki Elsy Beskow pt. Zimowa wyprawa Ollego - niezwykle starannie, pięknie [w kolorze, w twardej oprawie z płóciennym grzbietem] wydana opowieść, która zadebiutowała w 1907 roku! Wyobraźcie to sobie - ponad wiek temu! :-) Mam nadzieję, że się spodoba, a reszta z was sięgnie po książki Elsy z zaciekawieniem [na razie w Polsce są wydane tylko dwie, ale myślę, że wydawca pokusi się o kontynuację]. To wiecznie żywa klasyka literatury dziecięcej!

Można się wpisywać w komentarze. Konkurs trwa krótko, bo tylko do piątkowej północy. Losowanie tradycyjnie w sobotę. Zapraszam!

41 komentarzy:

Alina N. pisze...

Te kubki są absolutnie piękne :). A książkę z przyjemnością bym przeczytała. Zgłaszam się!

Wetka pisze...

Zgłaszam się

Kaś pisze...

Kubki OBŁĘDNE!!! A książkę chętnie, chętnie - się zgłaszam więc do losowania :) pozdrawiam

nayanka pisze...

Ja chcę, ja chcę :)

JUKA pisze...

Rozumiem Twoją słabość, sama walczę z podobną... Chętnie przeczytam tę książkę!

Kardamonowa pisze...

Ustawiam się w zacnej kolejce ;)

dziurka pisze...

Konkurs konkursem bo te kubeczki - ponad nim!

Zuzanka pisze...

Kubeczki obłędne!
A książkę chętnie przeczytam z córką :-)

Lenalee pisze...

Bardzo chętnie zgłaszam się do konkursu. :)

Scathach pisze...

Zgłaszam się!:)

Kubki są przecudne, sama mam do podobnych sentyment;)

Avrea pisze...

śliczne kubeczki tez uwielbiam i mam słabość hihihihi
zaciekawiłas mnie ta ksiazka i zyciem autorki
oczywiscie staję w kolejeczce :)
pozdrawiam

coco.nut pisze...

Kubki fantastyczne!!! też uwielbiam :)

a książka zapowiada się ciekawie, moje dwa szkodniki pewnie by chętnie posłuchały, może nawet starszy sam by przeczytał?

natanna pisze...

Kubeczki śliczne.
Książka pociąga, ale tym razem odpuszczę, bo nie wypada być pazerną, przecież co dopiero wygrałam.

incognito pisze...

zasilam kolejeczkę :)

weronka pisze...

.... więc szybko się zapisuję :)

Leacathy pisze...

Też zbieram kubki, ale moją kolekcję co chwilę zmniejszają dzieci i mężczyzna. Żaden ulubiony kubek dłużej przy nich nie uchowa się :(

Zgłaszam się do konkursu. Pozdrawiam serdecznie

pomieszane-poplątane pisze...

Och... cudna książka:) Ja bardzo chcę:)

Marietta pisze...

Zgłaszam się do konkursu:). Skandynawskie książki dla dzieci są piękne, w tym rejonie świata mieszkają eksperci od zimy i śniegu, bo zimowe obrazki wychodzą im przepiękne:).

Agnieszka pisze...

widziałam tą książkę i chętnie ją z synkiem przygarniemy :)

Kasia Roszczenko pisze...

Ja również uwielbiam wszelkiej maści kubki i filiżanki! Piękne są te przedstawione przez Ciebie.

Zapisuję się po książkę :D

Coral- inn pisze...

Piękne grafiki na kubkach! PS: Zgłaszam się!

Hordubal pisze...

Zgłaszam się!

Coral- inn pisze...

Piękne grafiki na kubkach! PS: Zgłaszam się!

Marzena pisze...

Ja z przyjemnością kolejny raz zgłaszam się do konkursu.Kubeczki mają bardzo fajną grafikę :)

aeljot pisze...

Po takim pięknym opisie nie da rady się nie zapisać :)

skok.na.szafe@gmail.com pisze...

Ustawiam się w kolejce :)

litera pisze...

I ja się zgłaszam do konkursu, a co!;) Grudzień to idealny czas, by się poczuć niczym dziecko i trochę pobawić.

Dizzy pisze...

Poproszę! <3

Chabrowa pisze...

Nigdy o tej książce nie słyszałam. Zgłaszam się

PannaP pisze...

oczywiście zgłaszam się !!!!

Caitri pisze...

Zgłaszam się :)

raeszka pisze...

I ja szybciutko ustawiam się w kolejce :).

MARYANKA pisze...

A nóż-widelec może się uda.:) Staję w kolejce.:)

ewarub pisze...

Książka smakowita :-)

kot&malenstwo pisze...

Z przyjemnością postoję w kolejce po książkę oglądając kubki! Są naprawdę czarowne! :) Pozdrawiam K.

niebieskości pisze...

Ojojoj! Cudowności! Uwielbiam takie wydania :)Zapisuję się oczywiście :) Pozdrawiam

Edyta pisze...

Ale wspaniałości !!!
Staję grzecznie w kolejce i dziękuję ślicznie za organizację tych świetnych konkursów ...

pozdrawiam ciepło, mimo tego co za oknem
Edyta

ROMA pisze...

Kubki są rewelacyjne! Zgłaszam swój udział, strasznie jestem ciekawa tych bajek: epokapapierowa.blogspot.com

barbaratoja pisze...

Jak zawsze nie może mnie tu zabraknąć!
Zapisuję się!

Anita M pisze...

Fantastyczne kubaski:):):) a do konkursu się zgłaszam:)

elima pisze...

Jest 14 minut po północy a ja czytam, że zapisy tylko do północy :) heh Innym razem :)