piątek, 2 maja 2014

700. Majówka w Botaniku

Wszystkie fotki robione Olympusem E-510 z krótkim kitem.

W ogrodzie botanicznym trwa tradycyjna coroczna majówka – w dniach od 1-3 maja można, oprócz czystej radości zwiedzania i podziwiania bujnie kwitnących roślin [obok irysów, otwarte pąki mają już nawet letnie piwonie; wciąż też zwisają cudownie fioletowe kiście glicynii, żółcą się kaczeńce, bielą pola zawilcy, pachną odurzająco konwalie...], zaopatrzyć się w nowe sadzonki do ogrodu czy na balkon, piękne donice i narzędzia ogrodnicze oraz środki biologiczne wspomagające ochronę roślin. Wierzcie mi, trudno przejść obojętnie obok stoisk sadowników i ogrodników, którzy oferują setki różnych roślinek, drzewek, cebulek, nasionek... do tego w niezwykle atrakcyjnych cenach! Ja nie mam ogrodu [a szkoda], ale i tak wróciłam z dwoma przepięknych kolorów pelargoniami i krzaczkiem róży odmiany Manou Meilland. Już nie mam miejsca na balkonie, ale i tak zawsze coś przywiozę z takich jarmarków ;-D

Część uniwersytecka zadbała również o to, byśmy mogli wzbogacić swoją wiedzę – cykl wykładów dla amatorów, takich jak ja ;-), zawsze cieszy się powodzeniem. Do tego wystawy, koncerty, gry plenerowe, oprowadzanie po najciekawszych częściach ogrodu z przewodnikiem, przejażdżki na koniku dla dzieci, pokazy strażaków... i wiele, wiele innych atrakcji – sami zobaczcie, o TUTAJ.

11 komentarzy:

Moje zaczytanie pisze...

Wiosno, ech ty.
Zazdroszczę takiego miejsca do spacerów.

Chabrowa pisze...

Piękne zdjęcia

Marzena pisze...

I wszystko się ożywiło,wystrzeliło,zakwitło i pięknie jest:)

ewarub pisze...

Ogrody botaniczne powinny być obowiązkowo w każdym mieście!
Piękne zdjęcia :-)

Agnieszka Em pisze...

Kocham zapach bzu...

Mru-K pisze...

wiosna, wiosna! zazieleniło się na blogach (;

Karina Chwila wytchnienia... pisze...

cudna fotosesja z ogrodu botanicznego;)))nie dziwie sie,ze brak ci juz miejsca na balkonie;)))a j zapraszam do mojego miejsca na ziemi zatopionego w soczystej zieleni;)))pozdrawiam cieplo:))

beatus pisze...

Dzięki za informację :) zawitam dziś lub jutro, piękne zdjęcia - dzięki

beatus pisze...

Dzięki za informację :) zawitam dziś lub jutro, piękne zdjęcia - dzięki

Kathinna pisze...

Piękne zdjęcia, oj przeszłoby się na taki spacerek, cuda!

pomieszane-poplątane pisze...

Pięknie jest gdy wszystko w koło kwitnie:)