poniedziałek, 7 grudnia 2015

778. Zimowe sporty na ilustracjach w stylu retro


Ilustracje pochodzą ze strony 50watts.com , gdzie można obejrzeć całą książeczkę, łącznie z tekstami.

Dzisiaj pokazuję kilka sympatycznych obrazków z książki, która niestety nie ma polskiego wydania, a szkoda, bo – jak już kiedyś mówiłam ;-) – alfabetu można się uczyć na kilka sposobów. Może jakiś tłumacz i wydawca się zdecydują i nas, czytelników starszej daty, tym uradują? Ależ mi się „rymło”, hi hi! ;-D Książeczka A Winter Sports Alfabet z tekstem Evoe [czyli ukrywającego się pod tym pseudonimem Edmunda George'a Valpy'ego Knoxa] ukazała się pierwszy raz w 1926 roku nakładem angielskiego wydawnictwa The Bodley Head. Rysunki autorstwa Joyce Dennys są bardzo bardzo w stylu tamtych lat – retro, czy też vintage, jak byśmy dziś je określili ;-) ale sami przyznajcie – są cudne! Aż bym chciała je mieć na ścianie w rameczkach! Dużo w nich humoru, a i kreska jest bardzo ładna. Szkoda, że mam tak mało miejsca w swojej bibliotece! ;-) Polecam uwadze!

7 komentarzy:

aldia arcadia pisze...

extra ;<)

weronka pisze...

urocze klimaty

Avrea pisze...

uwielbiam te retro obrazki :)

niebieskości pisze...

Bardzo lubię stare powojenne ilustracje zwłaszcza do polskich książek przede wszystkim dziecięcych ( z innych krajów niewiele znam) W szkole robiłam konkursy plastyczne dotyczące np. J.M.Szancera. Aktualnie inspirują się starymi pocztówkami świątecznymi i tworzą na ich podstawie swoje. Uwielbiam pocztówki świąteczne do lat 80tych.

Czarne Espresso pisze...

Jakie urocze :)

nunachopin pisze...

Uwielbiam takie klimaty. Niebieskości, Szancer to również wspomnienie mojego dzieciństwa. Wciąż mam takie stare wydanie "Przez różową szybkę" z jego ilustracjami.

Beata Wieczorek pisze...

Świetne te ilustracje!