niedziela, 21 lutego 2016

789. Konkurs nr 102 - Paul Auster

Czas na cykliczny książkowy konkurs :-) Wersja lutowa z numerem 102 należy do jednego z moich ulubionych współczesnych pisarzy – Paula Austera. Urodził się i jest związany ze Stanami Zjednoczonymi, a bliżej – z Nowym Jorkiem, który jest niemal zawsze jednym z bohaterów jego powieści. Paul Auster zasłynął trzema opowiadaniami: Szklane miasto, Duchy oraz Zamknięty pokój, które zostały wydane pod wspólnym tytułem Trylogia nowojorska i są najbardziej znanym i cenionym jego dziełem [*]. To zdecydowanie moja powieść numer jeden tego pisarza. W konkursie proponuję do rozdania pięć późniejszych tytułów Austera:

- - - Niewidzialne
- - - Podróże po skryptorium
- - - Szaleństwa Brooklynu
- - - Noc wyroczni
- - - Człowiek w ciemności

Wszystkie pięknie wydane przez Dom Wydawniczy Rebis z Poznania – w poręcznym formacie, w twardych oprawach z obwolutami. Sponsorem konkursu jestem ja ;-) Zapraszam do wpisywania się w komentarze pod tym postem. Konkurs – jak zawsze – trwa do najbliższej piątkowej północy, a w sobotę podam, do kogo polecą książeczki. Do każdej przesyłki dodam kolorowankową nowość-niespodziankę dla dorosłych ;-) Zapraszam!


= = = = = = =
[*] Niestety ostatnie wydanie tej powieści w Polsce, u nowego wydawcy, ma tak okropną okładkę - facet na foto wygląda niemal jak Dali ;-D a pewnie w zamierzeniu fotka ma przywoływać klimaty Chandlera i kina noir... ale cóż... nie udało się ;-D - że proponuję wam poszperanie na all... i zakupienie powieści w wydaniach poprzednich.

= = = = = = =
Czy Śmierć da nam w końcu odetchnąć? :-/ Czy wam też się wydaje, że nastąpiła jakaś okrutna kumulacja wybitnych nazwisk? W samym lutym zmarli między innymi Andrzej Żuławski 17 lutego, dwa dni później, tego samego dnia Umberto Eco i Harper Lee... Co za życie... :-/

39 komentarzy:

Narideth pisze...

Nie znam autora, a z przyjemnością przeczytałabym jakąś jego książkę, więc wezmę udział w konkursie.
Co do osób, które w ostatnim czasie odeszły, zauważyłam, że nie tylko opuszczają nas ci ze świata muzycznego (Bowie, Kilmister), ale powoli posypuje się życie tych ze świata książek. Fatalne te ostatnie miesiące.
Pozdrawiam,
http://twierdza-dictum.blogspot.com

misiaq pisze...

Staję w kolejce po każdą książkę :-)

vivinca

p.s. gdy umierają pisarze w sędziwym wieku, jestem w stanie się z tym pogodzić. W innym przypadku-nigdy...

Olga Majerska pisze...

Kiedy zobaczyłam tytuł posta, po prostu dostałam zadyszki. Paul Auster? Konkurs? (tu rzerwa na mini zawał)AAAA... Serce nadal bije mi jakoś tak dziwnie i nierównomiernie.
Austera poznałam jakiś czas temu dzięki J.M. Coetzee. Bardzo cenię autora i kiedy zobaczyłam wydane przez Znak listy obu panów pomyślałam, że chyba trzeba poznać tego tajemniczego Paula A. Tak zaczęłam moją przygodę z amerykańskim pisarzem. Najpierw "Noc wyroczni" (boska, oniryczna, niesamowita), a później "Sunset park" (smutny, gorzki i po prostu piękny). Zbieram się w duchu, by sięgnąć po "Trylogię nowojorską", ale boję się, że kiedy rzucę się na Austera i pochłonę wszystkie jego powieści w żarłocznym tempie, nie zostanie mi już nic w zanadrzu.
Ps A Salvadora Dali (i jego wąsy) lubię bardzo, więc nowe wydanie "Trylogii..." nie jest dla mnie aż takie złe :)

* O relacji roku 2016 ze śmiercią wolę się nie wypowiadać. Harper Lee, Eco, Rickman, Bowie... za dużo tego. Nie chcę myśleć, co jeszcze przyniesie ten rok.

marlen pisze...

Chętnie bym się zapoznała z twórczością Austera, bo przyznam, że jeszcze nie miałam okazji :)

Rok 2016 niestety pechowy, a to przecież dopiero początek...

Moje zaczytanie pisze...

Śmierć czasu nie wybiera. I na tym jej "urok", że nigdy nie wiemy kiedy po nas zapuka...na razie zabrała z kręgu kultury ludzi już sędziwego wieku, a le co będzie jak nabierze rozpędu....

I ja się tym razem ustawiam w kolejce, bo autor mnie intryguje.....

Malineczka74 pisze...

Zgłaszam się
Wielcy odchodzą, książki są wieczne.

Katarzyna pisze...

Książki intrygują, wstyd się przyznać - ale nie znam... :/ Zatem może...;)

Pewną "pociechą" jest to, że przeżyli wiele pięknych lat, świetne dzieła pozostawili.

incognito pisze...

... z chęcią przeczytam, zasilam więc kolejkę :)

A. Bo pisze...

Tego autora jeszcze nie znam, i chetnie poznam
Czasami mam wrazenie, ze w niektorych okresach ludzie umieraja grupowo.... moze to ma zwiazek z zima?

jagnieszka pisze...

bardzo chętnie poczytam, więc ustawiam się grzecznie :)

kasiaparkview pisze...

Zgłaszam się!

Kathinna pisze...

Ostatnio wielu, zbyt wielu wielkich odchodzi...

W kolejce staję oczywiście!

Scathach pisze...

Wielcy odchodzą, za chwilę brak będzie erudytów...

do konkursu rzecz jasna się zgłaszam. Auster obowiązkowo!:)

weronka pisze...

Jak zwykle zapisuję się z dużą nadzieją na wygraną. Pozdrawiam.

mlenka pisze...

stanę w kolejce :) nie znam twórczości tego autora więc może będę miała okazję ją poznać :)

a nad stratą Umberto Eco boleję najbardziej, pocieszeniem jest to, że jego twórczość nam pozostała, tylko już nie będzie tego oczekiwania "czym teraz nas zaskoczy?" :(

maggy rdest pisze...

i ja rowniez sie ustawie w kolejce po autora, ktorego szczerze mowiac nie znam :)

Wyplatanki pisze...

Od jakiegoś czasu z niecierpliwością czekam na Twoje cykliczne konkursy, więc i tym razem z wielką ochotą wezmę udział w zabawie. Choć tym razem zamiast nagrody głównej bardziej kusi mnie ta nowość kolorowankowa :)

PAKMA pisze...

Chetne jestem oczywiscie :)

Izabela pisze...

Nie znam tego autora, więc chętnie to nadrobię:)

bestyjeczka pisze...

Bardzo chętnie poznam, nie miałam okazji, nawet okładka mi nie straszna :-)

Wetka pisze...

Zgłaszam się :)

Sylwka S. pisze...

Zgłaszam się, ponieważ nie maiłam jeszcze przyjemności poznać twórczości tego autora

barbaratoja pisze...

Nie znam, ale jestem otwarta na nowe wyzwania ;-)

Weronika pisze...

Nie znam zadnej z tych powieści. Chętnie poznam.

Pasje Violi pisze...

To ja pilnie staje w kolejeczce :)

bluuu pisze...

chcę!!!
:)

nunachopin pisze...

O tej śmierci, to i ja tak sobie pomyślałam, ale wcześniej. Cztery lata temu, dokładnie w moje urodziny zmarła Wisława Szymborska, co uderzyło mnie podwójnie ze względu na datę jak sądzę, a gdy dwa lata temu Marquez odszedł, to już był koniec jakiejś epoki. Później Pratchett... Nasunęła mi się myśl, że wymiera pokolenie geniuszy (sir Terry może i młodszy, ale geniuszu mu nie odmówię), może to już czas, ale jakoś trudno się z tym pogodzić, że nieśmiertelni -- zdałoby się -- herosi intelektu i pióra też umierają. I bajka się kończy.

Do konkursu się oczywiście zgłaszam. Paula Astera jeszcze nie miałam okazji poznać, ale ponieważ polecasz, to może warto sięgnąć?

weisse_taube pisze...

Proszę o wpisanie mnie na listę konkursową

niebieskości pisze...

Dołączam do zacnego grona chcących...

ewarub pisze...

Zgłaszam się :-)

Caitri pisze...

Zgłaszam się :)

are you awake or simply lost? pisze...

Miło do Ciebie zaglądać :)

Sylwia Jamrozik pisze...

Zgłaszam się z przyjemnością ;) Książki godne przeczytania.

skok.na.szafe@gmail.com pisze...

Ostatnio czytałam o jego niezwykłym małżeństwie, w ostaniej Urodzie Życia.
Ustawiam się zatem w kolejce :)
pozdrawiam

el pisze...

nie znam autora ale chętnie się z nim zapoznam , dlatego biorę udział w zabawie . Za to ubolewam nad "wielkimi " uwielbiam "Imię róży"

Janola Aleksandra pisze...

Z przyjemnością zaczytam się...
Pozdrawiam :-)

Insane Sanity pisze...

Zgłaszam się.

Z tworzonka pisze...

Zgłaszam się i pozdrawiam serdecznie :) K.

maneruki pisze...

Nie znam twórczości tego autora a chętnie bym poznała. New York jest na mojej liście miejsc do odwiedzenia, wiec miło byłoby poczytać książkę, w której tle jest to miasto. Pozdrawiam i zapisuje się na losowanie.