niedziela, 24 lipca 2016

808. Konkurs nr 107 - Lovecraft


Howard Phillips Lovecraft [ur. 20.VIII.1890 w Providence w Stanach Zjednoczonych, zm. 15.III.1937] uznawany jest za jednego z prekursorów fantastyki naukowej. Ceniony głównie za niezwykle sugestywne, mroczne opowieści grozy, które tworzą tzw. „mitologię Cthulhu”. W Polsce wydań, wyborów oraz tłumaczeń owych opowiadań było i jest do kupienia kilka. Zbiór opowiadań, który ja proponuję w kolejnym konkursie książkowym, już z numerem 107, to nowość na rynku księgarskim. Kontynuacja tomu 1 – zbioru wydanego kilka lat temu pod tytułem Zgroza w Dunwich – w tłumaczeniu Macieja Płazy, nowego, entuzjastycznie przyjętego i nagrodzonego przez „Literaturę na Świecie”. Tom 2 pod tytułem Przyszła na Sarnath zagłada, również w wyborze i tłumaczeniu tegoż tłumacza, wraz ze wspaniałym, zajmującym posłowiem [rozwinięciem/kontynuacją tego z tomu 1] oraz niezwykłymi ilustracjami autorstwa Krzysztofa Wrońskiego, stworzonymi specjalnie na potrzeby tego wydawnictwa. W necie jest już kilka recenzji, zatem kto jeszcze nie zna Lovecrafta, a chciałby się co nieco o nim i jego twórczości dowiedzieć, zapraszam do wyszukiwania ;-)

Mam dla Was trzy egzemplarze Przyszła na Sarnath zagłada w wersji w miękkiej oprawie ze skrzydełkami. Kto chętny, proszę się wpisywać w komentarze pod tym postem :-) Sponsorem książek jestem ja. Tradycyjnie do przesyłek dołączę kolorowankę, tym razem „całkiem od czapy”, bo cóż by pasowało do opowiadań mistrza grozy? ;-D Choć może, może... Co powiecie na owady? Ja się ich panicznie wręcz boję, więc w sumie, czemu nie? Pasują? ;-D Robert Jurga dał się namówić i narysował drugą, po Motylach, kolorowankę edukacyjną. Jest już do kupienia w księgarniach – polecam, bo jest fantastyczna. A u mnie, na blogu, do wygrania wraz z Lovecraftem w pakiecie! ;-) Zapraszam! Start! Macie czas do piątkowej północy, w sobotę ogłoszę, do kogo polecą książki! :-)

28 komentarzy:

Katarzyna pisze...

Byłby to powrót do licealnych czasów, gdy to "namiętnie" czytałam Lovecrafta;)

Cytrulina pisze...

Ja się ustawiam w kolejce po książkę i kolorowankę! Kolorowanka o owadach to super pomysł, może za pająkami nie przepadam, ale pozostałe owady są fascynujące :) A i książka ciekawie się zapowiada. Pozdrawiam!

A. Bo pisze...

Brzmi bardzo ciekawie!

A. Bo pisze...

Brzmi bardzo ciekawie!

damar5 pisze...

Tradycyjnie bawie sie tez :) Z owadow lubie tylko motylki :)
Poz.Dana

cornelka2 pisze...

I ja spróbuję poraz kolejny szczęścia.
Wiśniowy jogurt już przeczytałam ,bardzo fajna :)
Pozdrawiam cornelka2

Katarzyna Iwańczak pisze...

Nic jeszcze nie czytałam tego autora, jestem chętna:)

barbaratoja pisze...

Po książkę to ja jak zawsze, zjawiam się !

Elunia pisze...

Nie znam tego autora więc z przyjemnością ustawiam się w kolejce. A z owadów to tylko motylki i biedronki :)

ewarub pisze...

Fantastykę naukową lubię. Owady również :-)

violka pisze...

Owady dla mnie to też horror ;)
Książka + Kolorowanka, czemu nie, przyjemności nigdy za wiele. Ustawiam się w kolejce.
Pozdrawiam :)

Ula K. pisze...

Przyłączam się do zabawy :)

Weronika pisze...

Życzę sobie szczęścia!

Weronika pisze...

Życzę sobie szczęścia!

Avrea pisze...

oj lubie się bac ;) , chętnie stanę się posiadaczą :))

weisse_taube pisze...

Zgłaszam się :)

Caitri pisze...

Zgłaszam się!

Z tworzonka pisze...

ooo jakie piękny pakiet :) Książkę miałabym dla męża a robale dla siebie :)

Sylwka S. pisze...

Nie słyszałam o tej pozycji, więc z miłą chęcią przeczytam :)

graża pisze...

To ja też-książka i lato bardzo pasują.zgłaszam się!

Zuzanka pisze...

To i ja dołączę, tym bardziej, że Maćka znam osobiście :-)

Czarne Espresso pisze...

To ja się też zgłaszam, bo o autorze słyszałam, ale go nie znam. choć trochę się boję tej grozy :D

Elenoir pisze...

Ja również się zgłaszam:).

Dizzy pisze...

AAA! Kocham! Zgłaszam się! <3

incognito pisze...

ustawiam się w kolejce :)
pozdrawiam :)

nunachopin1 pisze...

Zgłaszam się oczywiście!!!!

Sheena Wolf pisze...

O ja! Lovecraft! <3 Zgłaszam się! :)

bestyjeczka pisze...

Jeszcze przed północą, szybko, bo buty zgubię....taka gratka.ufff zdążyłam? Zamykam ogonek i liczę na szczęście :D