sobota, 2 lipca 2022

Pożegnanie?

Szczerze mówiąc, nie potrafię się żegnać, w ogóle, tak samo jak nie potrafię składać pięknych, porywających serce życzeń itd., ale podjęłam decyzję, więc powinnam to zrobić.

Napisałam długą bardzo „mowę pożegnalną” - wyjaśnienie, co się ze mną dzieje, dlaczego potrzebuję między innymi zamknąć blog i odseparować się od mediów - ale po kilkukrotnym jej przeczytaniu i szlifowaniu [jak to ja, redaktor 24 godziny na dobę ;-) ] uznałam, że jednak tu tego swojego przydługiego rozkminiania nie wstawię. Nie będę was zanudzać, ani żenować moimi przemyśleniami. Nie będę wyjaśniać, dlaczego potrzebna jest mi radykalna i najpewniej bolesna zmiana, bo wygląda na to, że... sama jeszcze do końca tego nie ogarniam. Wiem tylko, że muszę to zrobić, by móc... żyć.

Bardzo wam wszystkim dziękuję za te krótkie, choć zawsze radosne, serdeczne spotkania tu, w necie, w tym kawałeczku, który należał tylko do mnie. Nie było tu nic epokowego, ważnego, ale były to moje zapiski i zachwyty, chęć podzielenia się tym, co lubiłam, krótkie iskierki piękna, które potrafiłam wyłapać i się nimi cieszyć...

Życzę wszystkim dobrego dnia, tygodnia, życia... Bądźcie zdrowi, pewni siebie, radośni, serdeczni wobec innych, otwarci na piękno świata budowanego przez człowieka, ale nade wszystko na cudowności natury... I dziękuję! Wszystkiego dobrego dla was! Pa! M.


1049. Rozdanie nr 212


Po tygodniu letnich temperatur - powyżej 30 stopni w plusie -
należy się nam, książkomaniakom,
mała oszroniona, orzeźwiająca przyjemność, prawda?
;-)

* * *

 

Już po rozdaniu, a więc niezwłocznie podaję, do kogo polecą paczki wypełnione lekturami z ostatniego blogowego konkursu nr 212:

- Ew -
- Czarna dama -

Serdecznie gratuluję! :-)



[korzystam z Web4U.pl]

Obowiązkowy przypisek: „Będę potrzebowała podstawowe dane do wysyłki. U dołu strony znajduje się mój adres mailowy [wraz z regulaminem konkursu], na który poproszę je podesłać. Jednocześnie zapewniam, jak zawsze wielokrotnie podkreślając!, że nigdy nikomu nie przekazuję adresów swoich Czytelników – wykorzystuję je wyłącznie do wysyłki książek z danego konkursu, po czym usuwam z pamięci komputera itp. itd.”.

 

PS ...a teraz potrzebuję chwilki, żeby ująć to, co mam w głowie, w słowa... lub w zdjęcia? ;-) Do usłyszenia wieczorkiem...


sobota, 25 czerwca 2022

1048. Konkurs książkowy nr 212



© Tytus Brzozowski
Na dwóch pierwszych ilustracjach jest Poznań,
na trzeciej - letnia odsłona Lublina.

 

Przegapiłam datę obiecanego ostatniego konkursu... ale cóż, zdarza się... głowa coraz słabsza. Wszystko, co ważne, umieszczam w notatkach i w kalendarzu, do których... hmmm... zdarza mi się nie zaglądać... ;-D oj, źle ze mną, źle! Ale zamiast czczego gadania, może czas ogłosić konkurs nr 212? Czerwcowy, letni, ostatni... na jakiś czas? ;-)

* * *

Chciałam tu od razu podziękować
za wszystkie miłe słowa otuchy, za waszą tutaj obecność,
za dużo radości, która miała tu miejsce... za wszystko!!!
dziękuję!!!

* * *

A w konkursie nr 212 proponuję kryminały Anthony’ego Horowitza:

- Morderstwa w Suffolk -
- Morderstwa w Somerset -

...jak na zdjęciu poniżej. Będzie dwóch zwycięzców, książki wyślę losowo. W paczkach znajdą się też inne powieści do poczytania plus kolorowanki + stempelki akrylowe z tuszami plus kredeczki... itd. itp. - po prostu paczki pełne radości, której życzę wszystkim, tak od serca, bez okazji... a może jednak „z okazji”?... bo oto zaczęły się wakacje?! ;-) Niech będzie: lato czas zacząć z uśmiechem na ustach i z książką pod pachą! I to z przytupem, jak to się popularnie mówi - za oknem 28 stopni w plusie, żar się leje z nieba, a sąsiedzi pakują walizki, leżaki, lodówki plażowe... do samochodu i ruszają nad morze... Wakacje, moi drodzy!!! :-D

Sponsorem nagród jestem jak zwykle ja! :-) Kto chętny na prezentowe paczki, proszony jest o wpisanie się w komentarze pod tym postem. Za tydzień, w sobotę 2 lipca, podam, do kogo polecą książki. Zapraszam! :-)


 

sobota, 28 maja 2022

1047. Rozdanie nr 211

Pogadajmy chwilkę, poproszę... Tak, to prawda, że poza postami konkursowymi już nic tu, w tej internetowej przestrzeni, nie znajdziecie. Przyjmuję krytykę, bo na nią zasłużyłam. Kto by chciał w takie miejsce jeszcze zaglądać? Niestety taki stan rzeczy jest odzwierciedleniem mojego zabieganego, stresującego, wypełnionego niemal po brzegi pracą, acz nudnawego życia... Widzę to, ubolewam, jednak... przyznaję szczerze... coraz trudniej mi z tym walczyć. Depresja, poczucie winy, nękająca mnie od lat bezsenność, codzienna walka o przetrwanie w okrutnej rzeczywistości [pandemia, wojna... Polska, świat... ludzkość i jej zmiany], sypiące się zdrowie, starość... tak, tak, ja starsza baba jestem... drastyczne zmiany i śmierć wśród bliskich, rutyna zabijająca wszelką kreatywność... Dlatego postanowiłam, już nieodwołalnie, odwiesić blog na jakiś czas i zająć się sobą, a przynajmniej spróbować coś zmienić w tym „ślepym pędzie”. Nie mówię, że na „wieki wieków”, że już „nigdy przenigdy” nic tu nie umieszczę, ale - umówmy się - na jakiś czas ucichnę zupełnie... Przez kolejny miesiąc, może dwa będzie sobie jeszcze ten mój blog wisiał, dostępny dla wszystkich, więc jeśli ktoś ma ochotę na jakieś fotki, czy teksty z dalekiej przeszłości - to zapraszam. Za miesiąc się pożegnam ostatnim konkursem książkowym [kryminały]. OK? :-) Dziękuję za uwagę i będę wdzięczna za zrozumienie.

* * *

Konkurs nr 211 - majowy - czas rozstrzygnąć. Nowe, filmowe wydanie Diuny Herberta wraz ze stosikiem innych, niespodziankowych lektur poleci do...

- - -> Materka <- - -

...której serdecznie gratuluję! :-)

[korzystam z Web4U.pl]

Obowiązkowy przypisek: „Będę potrzebowała podstawowe dane do wysyłki. U dołu strony znajduje się mój adres mailowy [wraz z regulaminem konkursu], na który poproszę je podesłać. Jednocześnie zapewniam, jak zawsze wielokrotnie podkreślając!, że nigdy nikomu nie przekazuję adresów swoich Czytelników – wykorzystuję je wyłącznie do wysyłki książek z danego konkursu, po czym usuwam z pamięci komputera itp. itd.”.

* * *

Kącik kwiatowy: trochę słoneczka i zakwitła u mnie na parapecie piękna hoya carnosa pink, pierwszy raz!!! :-D Cieszę się jak dziecko! Choć ten zapach... fuj! odorek! aż muszę ją wynosić do innego pokoju, by móc zasnąć. ;-) Ale kwiatuszki cudne!





niedziela, 22 maja 2022

1046. Konkurs książkowy nr 211

 

Za tydzień targi książki w Warszawie, jedno z ważniejszych, dorocznych świąt dla czytelników. W tym roku sobie odpuszczam, bo jestem tak „zajechana” przygotowaniami premier targowych, że na milion procent po prostu bym nie wstała do „pracy” na targach. ;-D Zostaję w Poznaniu i daję sobie tym razem czas na krótki odpoczynek. Ale was zapraszam serdecznie!

* * *

Konkurs książkowy nr 211 – proponuję nowe wydanie „kultowej” już powieści Diuna Franka Herberta w twardej oprawie z okładką filmową. Pamiętam, że lata temu, gdy byłam znaaacznie młodsza ;-) i bez opamiętania pochłaniająca książkę za książką, była to jedna z moich ulubionych historii. Przeczytałam ją kilka razy, jak całą serię, ale ten pierwszy tom utkwił mi w głowie najbardziej.


W zeszłym roku mogliśmy podziwiać nową odsłonę filmu Diuna – bo już kiedyś, w 1984 roku nakręcono film według dokładnie tego tomu serii o pustynnej planecie. Tym razem film ma znacznie więcej oszałamiających efektów wizualnych niż poprzednia wersja, ale... to oczywiste... technika poszła tak bardzo do przodu, że można było pokazać znacznie więcej. I dzięki filmowi seria książkowa znów się świetnie sprzedaje. I dobrze, bo warto ją poznać.

Zatem jeśli ktoś ma ochotę poznać dzieje rodu Atrydów, albo ją sobie przypomnieć, zapraszam do udziału w konkursie książkowym. Wystarczy wpisać się w komentarze pod tym postem. Czas: do najbliższej piątkowej północy. Rozdanie: ostatnia sobota miesiąca maj [28V]. Do paczki oczywiście będzie dodanych co nieco innych książek do poczytania. Sponsorem jestem ja. Zapraszam! :-)


poniedziałek, 18 kwietnia 2022

Życzenia

 

Piękna kolekcja ilustracji autorki powyższej pocztówki,
© Danuty Imielskiej-Gebethner,
do obejrzenia tutaj -> KLIK [blog: To dla pamięci]

* * * * * * *

Śmigus-dyngus!
Wszystkiego dobrego, wciąż świątecznie...

od M. ;-)

* * * * * * *

sobota, 16 kwietnia 2022

1045. Świąteczne życzenia oraz rozdanie nr 210

Spokojnych wiosennych świąt
wszystkim życzę!

M. :-)

* * * 

Konkurs kwietniowy z numerem 210, z misiowymi opowiastkami dla dzieci, czas rozstrzygnąć. Cieszę się, że spodobał się wam mój książkowy wybór - sentymentalny powrót do dzieciństwa, do czytanych i również oglądanych z wypiekami na policzkach przygód misia z klapniętym uszkiem oraz jego ferajny. To były czasy, co? :-) Bardzo doceniam, że wydawnictwo Nasza Księgarnia, jedno z najstarszych w Polsce [działalność edytorską rozpoczęło w 1921 roku], oprócz oczywistego wydawania nowości, dba o to, by pamiętać o tych najlepszych książkach, autorach, ilustratorach z dawnych lat.

W paczce zwycięzca znajdzie jeszcze małe co nieco do relaksującego kolorowania oraz - żeby dużym dzieciom nie było smutno ;-) - książki czytadełka wyłącznie dla dorosłych.

A zatem... misiowe lektury polecą do...

-> Zacisze Lenki <-

...której serdecznie gratuluję!

[korzystam z -> https://www.web4u.pl/losowanie/]

Obowiązkowy przypisek: „Będę potrzebowała podstawowe dane do wysyłki. U dołu strony znajduje się mój adres mailowy [wraz z regulaminem konkursu], na który poproszę je podesłać. Jednocześnie zapewniam, jak zawsze wielokrotnie podkreślając!, że nigdy nikomu nie przekazuję adresów swoich Czytelników – wykorzystuję je wyłącznie do wysyłki książek z danego konkursu, po czym usuwam z pamięci komputera itp. itd.”.