sobota, 4 października 2008

121. Konkurs nr 1

Październik to miesiąc, w którym przyznawanie są liczne nagrody literackie. Na pewno najgłośniejszą jest Nagroda Nobla [w tym roku poznamy nazwisko „szczęśliwca” (?) w najbliższy czwartek, 9.X.], ale przedtem, już jutro, poznamy zwycięzcę polskiej nagrody Nike. Na całym świecie przyznawanych jest bardzo dużo tego typu wyróżnień, ja jednak nie bardzo jestem do nich przekonana. Może to z przekory ;-) ale jednak bardzo rzadko sięgam po książki finalistów...
Ale do rzeczy... :-) Zachęcona tak bogatym w konkursy miesiącem, zainspirowana pomysłem Zosik (której serdecznie dziękuję za pozwolenie skopiowania akcji), przypomnieniem Dagi o pewnej pięknej książce (pisałam o niej TU)... postanowiłam, że podaruję pakieciki książek trzem osobom, które od dziś do przyszłego piątku do godz. 24.00 wpiszą się pod tym postem :-) Losowanie w sobotę. Dzięki temu dowiem się też, jak wiele osób odwiedza mój blog. Poza tym, a może przede wszystkim dodacie mi skrzydeł tymi wpisami, więc... zapraszam!
A w pakieciku znajdą się, moim zdaniem świetne, historie wydane przez poznańskie wydawnictwo Vesper w serii „Z trąbką”:
-- Glen Duncan To, co zostaje;
-- Stanislav Komàrek Czarny domek;
-- Rattawut Lapcharoensap Nie każ mi tutaj umierać.
Do dzieła! :-)

PS. tytuł posta nie jest przypadkowy :-) Kolejny pomysł na konkurs mam już w głowie. Szczegóły wkrótce...

30 komentarzy:

ivon777 pisze...

Witaj !
a zatem jestem pierwsza (-;
Odkąd odkryłam Twój blog - i przeczytałm tyle znakomitych recenzji - wciąż wędruje za mną głód czytania. I uczucie, że tyle jeszcze przygód przede mną - gdy tylko czas pozwoli mi przenieść się w świat wybranej książki. Literatura przez wielkie L - tak między innymi myślę o Twoim blogu. Są w nim bardzo dobre zdjęcia , nietuzinkowy humor - otulony Twoim wewnętrznym ciepłem . Ale ponad wszystko cenię Twój blog za niewysychające źródło interesujących mnie wiadkomości.
Mam nadzieję, że będzie mi kiedyś dane poznać Taką Osobowość - osobiście.
serdecznie pozdrawiam!

holka polka pisze...

na książki jestem bardzo łasa, więc też się podpisuję :) pozdrawiam

Daga pisze...

(mnie możesz wyłączyć z losowania, bo wszystkie 3 książki znam - i polecam bardzo :))

A wpisuję się, żeby powiedzieć, że idea konkursu mi się podoba bardzo i pomyślałam, że może by tak kiedyś jakiś konkurs w BiblioNETce...? :-) Pozdrowienia!

Zosik pisze...

To ja się piszę:) Książek nigdy za wiele ;)

Madzia pisze...

To ja również ustawiam się w kolejce:)Bardzo lubię tutaj zaglądać, miło się czyta Twoje posty.
Pozdrawiam

rr-odkowa pisze...

Ach, jak Ty wiesz jak mnie zmobilizowac do założenia konta na google ;-). Moje szanse na wylosowanie jak zwykle są nikłe, ale fajnie mieć nadzieję :-) Pozdrawiam ciepło!

Sara pisze...

No to się wpisuję!

of_lullaby pisze...

A ja dopiero tu trafiłam.
Myślę, że będę częstym gościem:))
Pozdrawiam

Karolina.ja pisze...

O, doskonały pomysł na sprawdzenie obecności. ;) O książkach nie słyszałam chyba jeszcze, ale wyglądają zachęcająco. :)

globalistka pisze...

Sądząc po Twoich recenzjach na pewno ciekawe te książki :) A pora jesienna sprzyja czytaniu - zgłaszam się do konkursu :)

festoon pisze...

I ja i ja chcę wygrać;)
Ale bym miała do czytania,bo póki co nie mam kasy na "Diary of a bad year" Coetzee'go...
Miłej niedzieli:)

ewarub pisze...

Witaj, nie chcialo mi sie wczesniej walczyc z googlem, a jednak... :-)
Bardzo mi sie tu u Ciebie podoba. Milo poczytac o ksiazkach u kolezanki po fachu :-)
Pozdrawiam - ewaR (redaktor techniczny i lamacz na bezrobociu)

Charlotte pisze...

Mnie nie potrzeba jesiennej aury (którą uwielbiam - tak dla jasności ;) by zachęcić do czytania, bo książki towarzyszą mi codziennie. Nie mogę się więc nie połasić :D;)

Makówka - pełna pomysłów pisze...

To ja się łaszę również:)Pozdrawiam:)

Zacisze wyśnione... pisze...

Łaaaaał :-) Ale super! Już 14 osób!!! DZIĘKUJĘ!!! Cieszę się przeogromnie na przyszłą sobotę i losowanie... Jak ja ten cały tydzień przeżyję w oczekiwaniu? Toż to tortura będzie ;-)))

2lewastrona pisze...

mnie nie bierz pod uwagę - wszystkie 3 ksiazki mam. Polecam, fakt.
Podoba mi sie takie podejscie. To że ludzie chcą się dzielić dobrym słowem pisanym i nie tylko :) pozdrawiam

ivon777 pisze...

Dzień dobry (-;
ja tak na chwilę - by wpisać się na listę obecności i życzyć miłej niedzieli

Artesania pisze...

I ja się dopisuję. Wprawdzie jestem tu pierwszy raz, ale już wiem, że będę wracać, aby posiedzieć cichutko w kąciku - tak tu "zacisznie" :)

Serdeczności!

Anna pisze...

No to i ja się dopisuję, chociaż jest więcej niż pewne, że nie wygram, bo jeszcze nie było wypadku, żebym coś wygrała, więc nie ma powodu, żeby to zmieniać :)

Blog fajny, piękne zdjęcia, ale temat dość drażliwy: nagrody literackie nie zawsze, moim zdaniem, są uzasadnione. Bo na przykład kto mi wytłumaczy, jak to się stało, że Astrid Lindgren, niewątpliwie najlepsza autorka książek dla dzieci, nie dostała nagrody Nobla? Czy książki dla dzieci to nie literatura? Przecież właśnie od nich się zaczyna - jak zaskoczy, to człowiek przez całe życie czyta, a zła książka potrafi zniechęcić na długo czy nawet na zawsze.
Pozdrawiam

Matylda_ab pisze...

Witaj. A ja właśnie Cię odkryłam. Choć wydaje mi się, że już u Ciebie tu byłam. Jeśli mogę dołączyć do grona konkursowiczów, to poproszę. Pozdrawiam z południa Polski ;-)
ps. Świetny sposób na sprawdzenie kto Cię odwiedza.

Inblanco pisze...

Wpisuję się na listę obecności. Znaczy się : Obecna! :)
Pomysł z konkursem świetny, książki zachęcające. Zerknęłam na stronę wydawnictwa i znalazłam już kilka pozycji, które mnie zainteresowały.
Pozdrawiam

www.bombolada.blox.pl pisze...

To i ja się wpiszę! Sprawdzę swoje szczęście ;)
A Twój blog czytam nałogowo, choć od niedawna... Podobają mi się Twoje zdjęcia, opisy, tak samo jak Ty uwielbiam zdjęcia pięknych stylizacji potraw! Pozdrawiam :)

stula pisze...

Wpisuję się na listę.
Dzięki za słowa!
Sama podobne konkursy u siebie na blogu poczyniam. Może inaczej, zadaję pytania a nagrodą są książki.
Pozdrawiam

agnieszka pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
agnieszka pisze...

zglaszam sie!!i zapytuje niesmialo czy moge dac linka do Ciebie u siebie?

Zacisze wyśnione... pisze...

Hej Agnieszko! Miło mi, że zawitałaś :-) oczywiście wpisuję na listę do losowania. Niestety ja do Ciebie nie mogę zajrzeć :-/ - masz nieudostępniony profil.

kimura pisze...

nie mialam do konca ustawionego profilu, teraz tez chyba nie jest skonczony:)w kazdym razie teraz to juz zupelnie ja(agnieszka) i zapraszam do mnie http://kimuraczyta.blox.pl/html
wprawdzie dopiero zaczynam i poczatki sa jak zwykle trudne ale mam nadzieje ze sie "rozkrece" z czasem;)Pozdrawiam

Ewa pisze...

Ostatnio mam niezłą chrapkę na nową ksążeczkę Ingi Iwasiów Bambino - czy miałaś okazję o niej coś słyszeć?
Chętnie dopiszę sie do sobotniego losowania - myślę, że Twój wybór jest znakomity.
Pozdrawiam,

Malgosia pisze...

No to ja tez! Zagladam do ciebie chetnie, bo twoj blog ma klimat, ktory lubie. I dzieki tobie kompletuje liste polskich ksiazek, ktore kupie w lutym, jak bhede w kraju-juz zbieram kase do skarbonki!!!

Kamilcia pisze...

i ja się dopisze, a co ;) zaglądam czasem to mogę ;) pozdrawiam serdecznie