czwartek, 12 marca 2009

202. Wiosennie...


Czy u was ptaki też tak szaleńczo rano świergolą? Ja dziś rano aż przystanęłam na kilka minut, by ich posłuchać. Coś pięknego! Nie potrafię ich rozpoznać – ani wizualnie, ani na podstawie śpiewu :-/ marny ze mnie ornitolog... – ale ich trele nastroiły mnie bardzo pozytywnie na cały dzień :-) a przynajmniej mam taką nadzieję, że nic mi dziś humoru nie zepsuje. Widziałam, że w ofercie Świata Książki pojawił się przewodnik do rozpoznawania ptaków. Przedruk z niemieckiego, ale zapowiada się bardzo dobrze: piękne kolorowe zdjęcia i ilustracje, szczegółowy, ale nie nudny i super fachowy opis, czyli po prostu dla przeciętnego miłośnika przyrody, jak ja :-D Koniecznie zakupię, bo... wiosna, wiosna się zbliża!!!

7 komentarzy:

pasiakowa pisze...

Oj, tak :) Świergolą aż miło :) Jeszcze do tego odrobina słońca i uśmiech nie znika przez cały dzień :)
A ornitolog ze mnie podobny ;) Rozpoznam z widoku wróbla i sikorkę i niewiele więcej - o świerganiach nie wspominam;)

Pozdrawiam wiosennie! :)

Murkowa pisze...

Tak, we Wro też świergolą. I pomimo tego, że kiedyś z ornitologami na wycieczki jeździłam, nie potrafię rozpoznać tych ptaków po śpiewie. Polecam "Atlas ptaków Europy" Detlefa Singera z wydawnictwa Delta - niedawno kupiłam w taniej książce, jest rewelacyjny.

Rybiooka pisze...

Melduję że świergolą :)

Też się ie znam ale dobrze że są ;)
a i przed szóstą już jest jasno :)

festoon pisze...

byłam dziś na spacerze na Malcie i też nie mogłam się nadziwić intensywności świergolenia:)
pozdrawiam

Prowincjonalna nauczycielka pisze...

U mnie dziś rano był śnieg:(

Lilithin pisze...

Śnieg! :(((

Zacisze wyśnione... pisze...

No tak... :-/ A miało być tak pięknie... Dziś od rana sypie śnieg! Poznań jest bielutki! Ja się mimo wszystko cieszę, ale jednak...