sobota, 19 grudnia 2009

318. Biegun północny [i południowy]



Dziś wstawiam „ilustracje” z nieco przewrotnych pobudek ;-) ale na dworze jest tak zimno, że wciąż do głowy przychodzi mi nazwa „biegun”. Obie powyższe mapy biegunów [u góry północny, u dołu południowy] pochodzą z ok. 1906 roku [mam słabość do starych map; jeśli wyciągnę z półki olbrzymi atlas geograficzny z lat 60-tych zeszłego wieku, który dostałam od mojego taty, to na pewno „zatopię” się w nim na kilka godzin ;-D ]. Zawsze podobała mi się myśl, że będąc na geograficznym biegunie północnym, bez względu na to, jaki kierunek bym obrała – zawsze będzie to południe :-) Poza tym, jak pewnie pamiętacie, na biegunie północnym mieszka Święty Mikołaj ;-) Ja listę prezentów i serdeczne życzenia do niego wysłałam, a wy? ;-D

1 komentarz:

Mirosław Żochowski pisze...

właśnie na biegun napisz Mirosław Zochowski wyprawa polarna.blogspot.com
www.e-mirek.xwp.pl