sobota, 22 lipca 2017

848. Konkurs nr 121

Foto: kadry z filmu „Wielkie kłamstewka” produkcji © HBO.


Stacja telewizyjna HBO słynie ze swoich produkcji filmowych. W ostatnich latach zapewne najgłośniejszą, a zarazem najczęściej nagradzaną, jest „Gra o tron”, adaptacja cyklu powieściowego George’a R.R. Martina. W tym tygodniu właśnie rozpoczęto nadawanie kolejnego, siódmego już sezonu, pierwszym odcinkiem udowadniając, jak bardzo jest to oczekiwana superprodukcja. Pierwszy odcinek nowej serii obejrzało tak wiele osób, że według statystyk pobito rekord oglądalności stacji! Film jest widowiskowy, spektakularny, naładowany efektami, z niezwykle silną ekipą aktorską, o zaskakujących zwrotach akcji itp. itd. – to nie ulega wątpliwości.

Ale HBO tworzy też mniejsze, skromniejsze serialowe produkcje, które potrafią zadziwić, zaskoczyć, wzbudzić wiele ekstremalnie różnych emocji. Niech za przykład posłuży choćby „Długa noc” ze znakomitą kreacją Johna Turturro. Polecam!

Dziś chciałam opowiedzieć o miniserialu, który nadawany był bodajże w kwietniu – „Wielkie kłamstewka”. Powstał na bazie wydanej również i u nas powieści Liane Moriarty, australijskiej pisarki, której nie czytałam wcześniej. I całe szczęście ;-) bo nie byłabym zaskoczona, kto zginął, dlaczego i kto był winny owej śmierci. Tę właśnie powieść, w okładce filmowej, proponuję w najnowszym konkursie książkowym, edycja numer 121!

O filmie*/książce [poza kilkoma niewielkimi w zasadzie odstępstwami film wiernie oddaje każdy szczegół powieści]: „W spokojnym, nadmorskim miasteczku Monterey w stanie Kalifornia nic nie jest takie, jakim się na pierwszy rzut oka wydaje. Zaślepione miłością matki, osiągający sukcesy mężowie, urocze dzieci, piękne domy. Jakie kłamstwa kryją się za pozorami ich perfekcyjnego życia? W miasteczku zamieszkuje samotna matka Jane (w tej roli Shailene Woodley) i jej syn Ziggy. Wieloletnie przyjaciółki Madeline (aż byłam zaskoczona, ale w tej roli była znakomita: Reese Witherspoon) i Celeste (jak zawsze świetna Nicole Kidman) biorą ją pod swoje skrzydła, co nie pozostaje bez znaczenia dla relacji z Renatą (uwielbiam tę aktorkę – Laura Dern). Przykry incydent w szkole wyznacza nowe linie podziału. A gdy w miasteczku dochodzi do zbrodni, która zaburza idealne życie mieszkańców, pojawia się podejrzenie, że mogło mieć to coś wspólnego z napięciami, które pojawiły się pomiędzy matkami dzieci z lokalnej szkoły (…)”.

Akcja jest niespieszna, poznajemy bohaterów dramatu powoli, nie zawsze chronologicznie, ale sama akcja zmierza w jednym kierunku – do zbrodni na wieczorku charytatywnym dla rodziców, organizowanym rokrocznie przez szkołę, do której chodzą dzieci głównych bohaterów. Na owej imprezie niektórzy z rodziców mają okazję zabłysnąć wokalnie [świetni Zoë Kravitz, James Tupper i Adam Scott – trzy różne piosenki, trzy całkiem odmienne wykonania], i zapewniam – dla tego odcinka choćby warto obejrzeć serial. Zresztą muzyka, dobrane do serialu piosenki, to też ich bohaterowie. Filmowa młodsza córka Reese [w tej roli Darby Camp] ma niezwykły gust muzyczny i to ona dobiera je i puszcza w samochodzie każdego dnia, gdy jadą do szkoły. Te piosenki odzwierciedlają uczucia, akcję danego odcinka. Niezwykłe! Polecam zwłaszcza intro – Michael KiwanukaCold Little Heart” [był gościem tegorocznej edycji Open'era - kto był, ten szczęściarz! ;-)

Foto: aktorki na premierze filmu.
Autor zdjęcia: Frederick M. Brown; Źródło: Getty Images


= = = = =


I dochodzimy do sedna postu ;-) Mam tę książkę i proponuję ją w konkursie nr 121 wraz z kolorowanką „Zaginiony ocean” Johanny Basford [akcja powieści odbywa się nad oceanem, i woda również jest jednym z bohaterów opowieści, dlatego uznałam, że będzie świetnie pasować jako dodatek do książki ;-) ]. Na zdjęciu poniżej możecie też zobaczyć paczkę kredek firmy Staedtler, edycję specjalną Noris Club 24. Taki pakiecik trafi do jednej zainteresowanej osoby, która wpisze się w komentarze pod tym postem. Wyjątkowo tym razem macie czas do sobotniej północy, rozdanie późnym wieczorem w niedzielę 30 lipca. Zapraszam! :-)





= = = = = =
* Fragment tekstu promocyjnego stacji HBO.

40 komentarzy:

Marietta pisze...

Brzmi ciekawie i nie przypominam sobie, żebym czytała książkę pokazującą życie w australijskim miasteczku, chętnie poznałabym serial i powieść, więc zgłaszam się do konkursu :)

Daga pisze...

Czytałam "A teraz śpij" tej autorki, chętnie przeczytam jeszcze coś ;)

Wetka pisze...

Zgłaszam się ✋

Katarzyna pisze...

Specjalne kredki to specjalna pokusa;) Tylko jak potem wybrać: czytać czy kolorować?!:) Jako osoby nieco oderwane od telewizji (babcia nam relacjonuje treść filmów nadawanych w HBO, wg niej świetne, nie wątpimy:)), na pewno znaleźlibyśmy czas na jedno i drugie - gwarantujemy:)

misiaq pisze...

Jestem w kolejeczce!

vivinca

Katarzyna Iwańczak pisze...

Jestem chętna:)

A. Bo pisze...

Staję w kolejce

A. Bo pisze...

Staję w kolejce

Beata Kandzia pisze...

Zgłaszam, że jestem zainteresowana takim wspaniałym pakiecikiem :) Morze ode mnie jest na drugim końcu Polski, więc fajnie byłoby o wodzie chociaż poczytać w to lato i mieć na swojej półce coś z nią związane :)

incognito pisze...

Nie czytałam nic owej autorki, choć samo nazwisko przywiodło na myśl postać z twórczości Conana Doyle'a ... :) ... chętnie zasiądę do lektury
Tradycyjnie zasilam kolejkę
pozdrawiam ... serdecznie i słonecznie :D

Ania pisze...

Ustawiam się w kolejce. Pozdrawiam.
antoninadz@wp.pl

Chaga pisze...

Oczywiście zgłaszam się :)

Elunia pisze...

Grzecznie ustawiam się w kolejce :)

Leacathy pisze...

A myślałam o obejrzeniu serialu. Wolę jednak książkę, więc zgłaszam się do konkursu.

Spokojnego wieczoru.

Moje zaczytanie pisze...

Nie mam niestety HBO więc nie mogę oglądać tak ciekawych seriali.
Znam już z książek życie w amerykańskich miasteczkach, ale w australijskich jeszcze nie....a poza tym kuszą kredki. Zgłaszam się więc.
Załączam pozdrowienia....

weronka pisze...

Zapisuję się i ja :). Pozdrawiam

Ula K. pisze...

Zgłaszam się i ja :)

Cytrulina pisze...

Ja ani nie czytałam, ani nie oglądałam, a po Twoim wprowadzeniu bardzo żałuję, że tego jeszcze nie zrobiłam! Więc zapisuję się do rozdania! Pozdrawiam serdecznie!

Avrea pisze...

"Grę o tron" UWIELBIAM , najpierw przeczytałam książki potem zaczęłam oglądać serial :)
serialu , o którym piszesz nie ogladałam ,ale chetnie zanim zacznę oglądać przeczytałabym książkę :)

zapisuję się

pozdrawiam

graża pisze...

Lubię czytać...bardzo.Zapisuję się .Serdecznie pozdrawiam

Wyplatanki pisze...

Pierwszy odcinek nowego sezonu Gry o Tron - już za mną :) I nie mogę doczekać się kolejnego - jestem ogromną fanką tego serialu, książki też pochłonęłam :) A na kolejne rozdanie zapiszę się z wielką chęcią - zabawy u Ciebie są zawsze bardzo miłe.
Miłego dnia, Marta z Wyplatanek

barbaratoja pisze...

Książka jest zawsze świetnym prezentem. Zapisuję się !

magdalenardo pisze...

Zgłaszam się :)
W sumie to nie wiem co bardziej mnie interesuje książka czy kolorowanka z kredkami?!
Najlepiej czytać książkę, a w przerwach na przemyślenia zatopić się w kolorowaniu...

violka pisze...

Nie może mnie zabraknąć przy takim rozdaniu!
Pozdrawiam :)

... z minionej epoki pisze...

Serialu jeszcze nie oglądałam, ale jest ciekawa tej książki, więc z miłą chęcią zgłaszam się również do zabawy :)
Pozdrawiam, Ania

Zacisze Lenki pisze...

Zgłaszam się.:)
Nie znam twórczości tej autorki, więc tym bardziej chętnie przeczytałabym tę książkę. Kredki-wspaniała gratka, a kolorowanka pomogłaby rozładować stresy dnia codziennego. Zestaw idealny dla mnie.:)

Agnieszka pisze...

Zgłaszam się do zabawy.
Serial był świetny. Chętnie przeczytam książkę.
A kolorowanka przyda mi się po pracy 😀

Natalia Duś pisze...

Zgłaszam się do zabawy! kamcik.87@gmail.com

Caitri pisze...

Zgłaszam się :)

Olajda pisze...

Chętnie wezmę udział w konkursie 😊

Pasje Violi pisze...

to i ja sie zglaszam, trzeba dać szczęsciu szanse :)

Dendrobium pisze...

Baaardzo podoba mi się ten zestaw. Nie oglądałam serialu, a po Twojej recenzji chętnie przeczytam ksiązkę. Staję zatem w ogonku
Pozdrawiam

Janola Aleksandra pisze...

Seriali nie oglądam, ale ksiażka, to co innego... i jeszcze kredki - nie dla mnie, ale wiem dla kogo by były.
Pozdrawiam wakacyjnie :-)

maneruki pisze...

Brzmi intrygująco, staję wiec w kolejce do losowania!

Ma.Bella pisze...

Chętna jestem i ja!
ma.bella@wp.pl

kasiaparkview pisze...

Zgłaszam się. Zainteresowałaś mnie tą książką. I to bardzo :).

Zaczytana56 MamaDela pisze...

Zgłaszam się i chętnie taki super pakiecik przyjmę!

jagnieszka pisze...

zdążyłam,no zupełnie przegapiłabym bo przetwórstwo warzywno -owocowe uprawiam :)
pozdrawiam aga

Weronika pisze...

To muszę być ja😄

zbyszek pisze...

Zgłaszam się.